Kampania została poprzedzona dwutygodniową komunikacją teaserową w najważniejszych stacjach telewizyjnych i radiowych oraz na nośnikach outdoor.
To pierwsza, w 19-letniej historii Carrefour Polska, kampania marketingowa o tak dużej skali i zasięgu. Została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich, teaser, zachęcał odbiorców do odgadnięcia źródła nagłego zainteresowania francuskiego cesarza sprawami Polski i odsyłał na stronę internetową www.cozamierzanapoleon.pl. Natomiast od 8 marca kampania przechodzi w swoją drugą, właściwą fazę pod hasłem „Bonjour w Carrefour”, podczas której Napoleon jako Strażnik Jakości opowie o zmianach, jakie nastąpiły w sklepach. Stali i nowi klienci sieci będą mogą przekonać się, że dzięki niskim cenom, wysokiej jakości i różnorodnej ofercie Carrefour wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom.
Zobacz również
Celem kampanii jest zakomunikowanie nowego wizerunku i zmian wprowadzonych w 2015 roku w sieci Carrefour Polska. Firma zmodernizowała 15 hipermarketów, 50 supermarketów, 9 centrów handlowych oraz unowocześniła 3 koncepty sklepów franczyzowych, jednocześnie wzbogacając swoją ofertę produktów. Oferta handlowa Carrefour to obecnie 50 tys. produktów, w większości od polskich producentów. W samym tylko 2015 roku na półkach sklepowych pojawiło się 2 tys. nowych propozycji, w tym wiele produktów prozdrowotnych i pochodzenia lokalnego. Dodatkowo, działania marketingowe, są ściśle związane z pięcioma najważniejszymi wartościami, którymi kieruje się Carrefour w codziennej pracy na rzecz klientów. Są to: jakość, wybór, niska cena, zdrowie oraz bliskość klienta.
– Napoleon to postać silnie zakorzeniona w świadomości Polaków. Cesarz, jako jedyny obcokrajowiec, ma nawet swoje własne miejsce w hymnie narodowym. Skojarzenia z tą postacią są pozytywne, a jego związek z Francją czyni go naturalnym bohaterem dla kampanii Carrefour. Dzięki udziałowi niezrównanego Jacka Braciaka udało nam się dopasować postać cesarza do wymagań współczesnego konsumenta – mówi Marcin Olech, Dyrektor Marketingu w Carrefour Polska. – Dzięki narracji, której sprzyja osoba Napoleona, Carrefour może jasno przedstawić wprowadzone w swoich sklepach zmiany, które zostały przygotowane z myślą o komforcie i zadowoleniu klientów.
Kampania jest emitowana w najpopularniejszych, ogólnopolskich kanałach należących do stacji telewizyjnych: Polsat, TVP i TVN oraz w najlepiej dopasowanych do grupy docelowej stacjach tematycznych, a także w 25 ogólnopolskich i lokalnych programach radiowych. Dodatkowo, kampania jest wspierana przez działania OOH w największych miastach w Polsce. Za kreację odpowiada agencja Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions, a zakup mediów zaplanował i zrealizował dom mediowy Arena Media, zaś działania w internecie – agencja K2.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Najnowsze spoty reklamowe oraz wieści z kampanii dostępne są na stronie www.biuronapoleona.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing