Narodowy Bank Polski poinformował o dokonaniu aktualizacji logotypu, hasła, identyfikacji wizualnej i wprowadzeniu do użycia nowego emblematu banku centralnego. Ewolucja nowej identyfikacji wizualnej banku polega na zmianie kwadratu z napisem NBP na okrągłe drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego z takim samym napisem – użyty w logotypie krój pisma nie uległ zmianie. Zastąpiono też zieleń kolorami: granatowym i złotym. Zaktualizowane hasło NBP brzmi: „dbamy o wartość polskiego pieniądza”.
Elementy identyfikacji graficznej NBP zostały także wzbogacone o emblemat z wizerunkiem orła oraz budynkiem ze skarbcem i sztabami złota.
Zobacz również
Logotyp występuje w następujących wariantach:
Wariant 1 – sygnet i nazwa instytucji w jednym wersie
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wariant 2 – sygnet i nazwa instytucji w dwóch wersach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wariant 3 – sygnet i nazwa instytucji w dwóch wersach, wycentrowane w pionie
Wariant 4 – sygnet