Akcję „One Billion Rising” zapoczątkowała w 2011 roku Eve Ensler, autorka słynnych „Monologów waginy”, działaczka feministyczna i antyprzemocowa. Po fali gwałtów w USA w 2011 roku napisała: Mam dość mówienia o gwałcie pięknymi słówkami. To trwało zbyt długo; byłyśmy zbyt wyrozumiałe. To nasza kolej, by GWAŁTOWNIE domagać się uwagi, w każdej szkole, w parku, w radiu, w telewizji, domu, biurze, fabryce, obozie dla uchodźców, bazie wojskowej, szatni, nocnym klubie, alejce, sali sądowej, ONZ. Ludzie muszą – raz na zawsze – zdać sobie sprawę z tego, jak to jest, gdy twoje ciało przestaje być twoje, gdy twój świat rozpada się jak domek z kart, a psychika zostaje rozdarta na strzępy. Musimy połączyć się we wspólnym buncie i pasji, by zmienić sposób myślenia o gwałcie…
14 lutego 2013 roku miliard kobiet powstanie, aby raz na zawsze skończyć z przemocą wobec kobiet! Informacje o akcjach w całej Polsce można znaleźć na stronie feminoteka.pl/nazywamsiemiliard/
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Do tej pory akcję poparły m.in.: Sylwia Chutnik, Olga Frycz, Agnieszka Glińska, Kayah, Kora Jackowska, Marta Kuligowska, Katarzyna Kwiatkowska, Hanna Lis, Magdalena Łazarkiewicz, Agata Młynarska, Agnieszka Pilaszewska, Anna Popek, Katarzyna Rybok, Hanna Samson, Maria Seweryn, Magdalena Środa, Dorota Warakomska, Dorota Wellman. Głosu w spocie udzieliła Beata Tyszkiewicz.
Za koncepcję odpowiada Agencja A.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing