Źródło: YouTube
W centrum handlowym Sherway Gardens w Toronto pojawił się fotoradar, który zamiast mierzyć prędkość samochodów, mierzył…prędkość pieszych zmierzających na świąteczne zakupy. Za przekroczenie dozwolonej prędkości wydawał czekoladowego cukierka w kształcie żółwika, wypełnionego karmelem i orzechami pekan oraz świąteczny mandat z subtelnym przypomnieniem, aby zwolnić i znaleźć czas na to, co naprawdę jest ważne w Świętach: na rodzinę, na przyjaciół i na relacje z ludźmi, których kochamy, którzy są dla nas najważniejsi.
Zobacz również
Źródło: YouTube
Pomysł na kampanię narodził się z chęci pokazania, że Nestle jest marką, która nawet w najbardziej zabieganych i pełnych stresu momentach przypomina o tym, że najważniejsze jest znaczenie najmniejszych chwil przyjemności i dziecięcej radości.
Za przygotowanie kampanii odpowiada agencja Courage.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Najważniejsze jest docenienie tego, co dzieje się tu i teraz. Naszym celem było stworzenie kampanii, która w subtelny, ale jednoznaczny sposób przypomni o tym, że zawsze warto cieszyć się trwającą chwilą – podkreśla Joel Holtby, współzałożyciel Courage.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się okazuje, najważniejszą rolę odgrywają tutaj wspomniane już czekoladowe cukierki w kształcie żółwików od Nestle. To one stanowią symbol jedności i bycia razem w okresie Świąt, co pokazuje inny, również tegoroczny spot marki, w którym obserwujemy pewną rodzinę, prowadzącą żywiołowe i zabiegane dyskusje odnośnie świątecznych planów.
Źródło: YouTube
– Wspólne cieszenie się cukierkami-żółwikami od Nestle to dla wielu kanadyjskich rodzin prawdziwa tradycja – powiedziała Ashley Edelstein, dyrektor ds. marketingu w Nestle Canada. – W najnowszej kampanii chcieliśmy rozszerzyć tę tradycję i objąć nią millenialsów, którzy są już na takim etapie życia, w którym kształtują swoje własne tradycje świąteczne – dodaje Edelstein.
Nestle to nie jedyna marka, która wykorzystała fotoradar i nieco zmodyfikowała jego rolę, dostosowując ją do własnych potrzeb. Na podobny ruch w 2016 roku zdecydowała się sportowa marka Reebok, która w ramach promocji nowego modelu obuwia – Reebok ZPump 2.0, ustawiła na jednej ze sztokholmskich ulic gablotę ze swoim obuwiem. Oprócz par sportowych butów, znajdował się tam również wspomniany fotoradar. Wyzwanie, jakie marka rzuciła swoim klientom, było proste: biegnij szybciej, niż 17 km/h, a w nagrodę wręczymy Ci darmową parę butów z gabloty.
Kampania „Are You Fast Enough”, bo o niej mowa, była w stanie zaangażować konsumentów i zaprezentować markę Reebok w sposób zgodny z jej przewodnim hasłem, czyli „Bądź bardziej ludzki”.
– Zabawa i luz towarzyszący tej akcji to coś, co było absolutnie przełomowe i wyjątkowe – mówi Markus Schramm z agencji reklamowej Animal, odpowiedzialnej za realizację projektu.
Źródło: YouTube
PS Nestlé zostało ambasadorem programu QUALID
Firma Nestlé została ambasadorem QUALID, programu mającego na celu poprawę jakości i bezpieczeństwa komunikacji cyfrowej. Inicjatywa jest tworzona i rozwijana przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
PS2 Reklama dnia: jak Reebok zachęcił przechodniów do biegania przy swoim billboardzie
Chcesz dostać najnowszy model butów Reeboka za darmo? Nie ma problemu. Pokaż nam tylko, że jesteś wystarczająco szybki, żeby je nosić. Taką akcję kilka dni temu w Sztokholmie zorganizowała marka Reebok wspólnie z agencją Animal.