Reed Hastings, prezes Netflix, oraz Anna Nagler i Łukasz Kłuskiewicz z przedstawicielami polskiej branży filmowo-serialowej. Fot. Łukasz Ziętek / Match and Spark
Po otworzeniu biura w Warszawie we wrześniu tego roku oraz niedawnej premierze serialowego hitu Wielka Woda, Reed Hastings odwiedził w tym tygodniu Warszawę, aby podkreślić zaangażowanie Netflixa na polskim rynku i udział w rozwoju lokalnej branży kreatywnej. Podczas swojej wizyty Hastings ogłosił, że firma rozrywkowa tylko w 2022 r. zainwestowała 400 milionów złotych w polskie filmy i seriale, a od 2018 r. stworzyła ponad 3500 miejsc pracy przy produkcjach własnych, dla polskich aktorów, scenarzystów, reżyserów oraz ekip pracujących na planie i poza nim, które są podporą każdej produkcji. Netflix kontynuuje inwestycje w Polsce i ogłasza cztery nowe tytuły, w tym serial Heweliusz od twórców Wielkiej Wody oraz Lady Janosik, widowiskowy film przygodowy.
Zobacz również
– Cieszę się, że mogę znowu być w Polsce. Kiedy byłem tutaj w 2016 roku, dopiero lokalizowaliśmy Netflixa na polskim rynku. Dzisiaj mamy już na koncie produkcję ponad 30 polskich filmów i seriali, w tym takie hity jak Wielka Woda i Broad Peak, które pokochały miliony widzów nad Wisłą i nie tylko. Chcemy dalej inwestować w Polsce i wspólnie łączyć siły z lokalną branżą kreatywną w pracy nad kolejnymi tytułami, tak aby polskie produkcje miał okazję poznać cały świat – powiedział Reed Hastings, prezes Netflix.
W czasie wizyty lokalni przedstawiciele Netflix – Anna Nagler, dyrektor ds. seriali na Europę Środkowo-Wschodnią oraz Łukasz Kłuskiewicz, dyrektor ds. filmów na Europę Środkowo-Wschodnią – ogłosili cztery nowe projekty:
- Heweliusz – kolejny serial realizowany przez twórców Wielkiej Wody: reżysera Jana Holoubka, producentkę Annę Kępińską oraz scenarzystę Kaspra Bajona. Dramat katastroficzny inspirowany historią zatonięcia promu Jan Heweliusz.
- Idź przodem bracie – serialowy neo-western opowiadający współczesną historię starcia dwóch rodzin, które stoją po dwóch stronach prawa. Za scenariusz odpowie Kacper Wysocki, za produkcję Łukasz Dzięcioł, a za reżyserię – po raz pierwszy dla Netflixa – Maciej Pieprzyca.
- Część druga i trzecia Furiozy – dwie kolejne części sensacyjnego kina autorskiego Cypriana T. Olenckiego, które podbiło serca użytkowników Netflixa na całym świecie. Za scenariusz i reżyserię ponownie odpowie Cyprian T. Olencki, a za produkcję – Marcin Zarębski i Magdalena Szwedkowicz.
- Lady Janosik – film przygodowy, w którym krewka nastolatka spotyka na swej drodze bandę górali, a legenda Janosika ożywa w nowoczesnej interpretacji. Za reżyserię odpowiada Kalina Alabrudzińska, znana fanom Netflix dzięki Sexify, za scenariusz – Bartosz Sztybor, a za produkcję – Jan Kwieciński.
– Przed nami nowe projekty serialowe, które zaskoczą polską publiczność. Czujemy się wyróżnieni, że możemy pracować z najlepszymi twórcami w Polsce oraz, że mamy okazję wciąż zapraszać do współpracy kolejnych fantastycznych twórców, jak Maciej Pieprzyca, który po raz pierwszy będzie pracował z nami nad nowym serialem – mówi Anna Nagler. – Fakt, że mamy siedzibę w Warszawie, daje nam możliwość bycia jeszcze bliżej polskiej branży kreatywnej i pracy nad kolejnymi filmami, które przynoszą radość widzom i zwiększają różnorodność lokalnych produkcji – dodaje Łukasz Kłuskiewicz.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowe projekty to jednak nie wszystko, co czeka fanów polskich filmów i seriali na Netflixie. Niedawno firma ogłosiła tytuły, które widzowie zobaczą już w 2023 roku, w tym adaptację Pana Samochodzika i Templariuszy, seriale Informacja zwrotna oraz Dziewczyna i kosmonauta, Detektyw Forst, Infamia, Lovzone, a także filmy Dzisiaj śpisz ze mną i Freestyle.
Słuchaj podcastu NowyMarketing