Netflix planuje wejść na rynek gier

Netflix planuje wejść na rynek gier
Na początku tego roku pojawiły się doniesienia o możliwych przedsięwzięciach serwisu streamingowego Netflix w obszarze gier, w tym VR. Firma niedawno rozszerzyła współpracę z popularną amerykańską producentką Shondą Rhimes, odpowiedzialną za szalenie popularny serial „Bridgertonowie”.
O autorze
1 min czytania 2021-07-12

W opublikowanym niedawno oświadczeniu Netflix ogłosił rozszerzenie swojej kreatywnej współpracy z producentką Shondą Rhimes, w tym z jej firmą Shondaland, odpowiedzialną za współpracę z Netflixem przy popularnym serialu „Bridgertonowie”, który odnotował rekordowe liczby wyświetleń. Nowa umowa uwzględnia także Betsy Beers – wieloletniego partnera produkcyjnego Shondy Rhimes.

O planach dotyczących wejścia na rynek gier Netflix wspominał już jakiś czas temu. Teraz firma twierdzi, że partnerstwo pozwoli Netflixowi i Shondaland Media na wyłączną produkcję, transmisję strumieniową i dystrybucję filmów fabularnych. Co ciekawe, współpraca z Rhimes ma obejmować także realizacje innowacyjnych produkcji – w tym także treści związanych z grami i rzeczywistością wirtualną.

Według nowo rozszerzonej umowy Netflix inwestuje i zapewnia infrastrukturę finansową i techniczną, aby wspierać misję Shondaland polegającą na tworzeniu programów DEIA (różnorodność, kapitał własny, inkluzywność, dostępność).

– Shonda tworzy seriale, które sprawiają, że świat podejmuje dyskusje, a my widzimy siłę jej twórczej wizji tłumaczonej na dowolny język. Shonda jest błyskotliwą bizneswoman oraz wspaniałą partnerką i cieszymy się, że będziemy mogli rozwijać z nią naszą relację w nadchodzących latach – mówi Bela Bajaria reprezentująca Netflix.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na razie Netflix nie podaje żadnych szczegółów dotyczących chociażby daty wejścia na rynek gier i VR. Niemniej jednak już podnoszone są głosy, mówiące o tym, że rozszerzenie działalności o branże gamingowe okaże się dużą konkurencją dla tych, którzy już są na rynku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing