Dieta bazująca na roślinach służy naszemu klimatowi oraz może powstrzymać zmiany, które w nim zachodzą. Wybierając produkty wegańskie, ogólna konsumpcja mięsa może się zmniejszyć, dzięki czemu czynniki towarzyszące, np. jak wysokie zużycie wody, mogą zostać zredukowane. Jednym z przykładów popularnych wegańskich alternatyw są produkty Lidla „Next Level Meat” produkowane na bazie warzyw, grochu, pszenicy i białka sojowego. Najnowsza analiza przeprowadzona przez niezależny instytut badawczy wykazała, że w porównaniu do przeciętnego burgera wołowego, „Next Level Burger wegański” i „Next Level Mielone wegańskie” generują o 91% mniejszą emisję CO2.
Produkty wegańskie neutralne dla klimatu
Zobacz również
Produkty „Next Level Meat” to alternatywne i bardziej przyjazne dla klimatu produkty spożywcze.
– Jesteśmy świadomi, że dieta roślinna może być nie tylko zdrowa, ale również bardziej przyjazna naszej planecie. Nieustannie rozszerzamy Wegę Strefę Lidla o żywność dla wegan i wegetarian. Jednym ze stale dostępnych produktów w naszej ofercie jest alternatywa dla mięsa od „Next Level Meat” – artykuły neutralne dla klimatu. Produkty „Next Level Burger wegański” oraz „Next Level Mielone wegańskie” generują mniejszą emisję emisji CO2 niż w przypadku mięsa wołowego, dlatego przygotowując taki asortyment, dbamy również o środowisko naturalne – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska.
Pozostałe 9% emisji CO2 podczas produkcji wegańskiego mięsa na burgery oraz wegańskiego mięsa mielonego, Lidl wyrównuje wraz ze swoimi dostawcami, dzięki certyfikatom w zakresie klimatu ze złotym standardem za pośrednictwem ClimaPartner. Lidl angażuje się oraz wspiera projekty, które mają na celu ochronę lasów deszczowych w Brazylii.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Cieńsze i nadające się do recyklingu opakowanie „Next Level Meat”
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lidl zapewnia lepszy bilans ekologiczny w produktach „Next Level Meat” również dzięki nowym opakowaniom, które pozwalają oszczędzić tworzywo sztuczne. Zamiast podwójnego opakowania z tworzywa sztucznego, produkty są umieszczane na tacce kartonowej, która jest pokryta cienką, zdejmowaną folią i zamknięta za pomocą drugiej cienkiej warstwy folii. Wszystkie materiały można od siebie oddzielić oraz nadają się do recyklingu. Pozwoli to zaoszczędzić 71% dotychczasowych opakowań, a tym samym 61,5 tony tworzyw sztucznych rocznie. Tym sposobem Lidl inicjuje inne działanie – możliwość powrotu materiałów opakowaniowych do obiegu surowców wtórnych przez łatwą segregację w domu – a tym samym, w ramach strategii REset Plastic Grupy Schwarz, przyczynia się do dalszej redukcji stosowania tworzyw sztucznych.
„Next Level Meat” dostępne są we wszystkich sklepach Lidla – produkty znajdują się w lodówkach obok mięsa. Oba artykuły – „Next Level Burger wegański” oraz „Next Level Mielone wegańskie” – oferowane są w niskiej, atrakcyjnej cenie 9,99 zł/ 1 opak.