New Balance w celu zwiększenia świadomości i rozpoznawalności najnowszego modelu sneakersów New Balance 574 postawił na platformę TikTok. W tym celu marka nie tylko wykorzystała innowacyjne formaty reklamowe dostępne na TikToku, ale również postanowiła wejść w interakcję z bardzo zaangażowaną społecznością platformy. Efekty? Znamy je dzięki przeprowadzonemu po raz pierwszy w Polsce – Brand Lift Study.
Cel kampanii New Balance
New Balance chciał zwiększyć świadomość wejścia na rynek nowej marki sneakersów głównie młodszego pokolenia odbiorców New Balance 574. W tym celu nawiązał współpracę z polską agencją marketingową Space Cat Industries, by stworzyć kompleksową kampanię, która nie tylko wykorzystała innowacyjne formaty reklamowe TikToka, ale również interakcję z wysoce zaangażowaną społecznością twórców platformy.
Połączenie współpracy z twórcami z rozwiązaniami reklamowymi
Kampania została podzielona na kilka kroków. W pierwszym nawiązano współpracę z wybraną grupą twórców TikToka, aby stworzyć serię filmów publikowanych organicznie na ich indywidualnych kontach TikTok. Następnie New Balance wzmocnił filmy twórców jako Spark Ads, natywny format reklamowy, który pozwala markom promować treści innych twórców TikToka, jak również własne organiczne treści jako TopView lub In-Feeds wśród treści generowanych przez użytkowników w kanale „Dla Ciebie”. W tym przypadku, marka wzmocniła filmy jako In-Feed Ads.
Zobacz również
New Balance uzupełnił reklamę typu Spark Ads o Diversion In-Feed Ads, uruchamiane za pośrednictwem samoobsługowej platformy TikTok. Kampania została przeprowadzona w Gray Day, ważnym wydarzeniu dla marki, które celebruje ikoniczną szarą kolorystykę New Balance. Pozwoliło to jeszcze bardziej zwiększyć efekty kampanii. Ostatnim krokiem było zmierzenie wszystkich rezultatów za pomocą pierwszego w Polsce badania Brand Lift dla kampanii zakupionej w modelu aukcyjnym.
Rezultaty kampanii – ponad 6% wzrost świadomości i zapamiętywalności reklamy
Dzięki połączeniu aktywności twórców TikToka – dotarcia ich kont oraz kreatywności, New Balance był w stanie osiągnąć 6% wzrost świadomości i 6,6% wzrost zapamiętywalności reklamy według Brand Lift Study.
– Sukces kampanii jest dowodem na to, że kreatywne wykorzystanie społeczności TikToka oraz połączenie działań organicznych z produktami reklamowymi na platformie może zaowocować wybitnymi osiągnięciami nie tylko pod względem wskaźników mediowych, ale także jeśli chodzi o wskaźniki zorientowane na markę – Iga Bielawski marketing director CEE, New Balance.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Bardzo cieszymy się, że kolejna marka modowa dostrzegła potencjał TikToka i właśnie na naszej platformie zdecydowała się przeprowadzić kampanię promującą najnowszy model sneakersów. Dzięki innowacyjnym narzędziom dostępnym na platformie, jak m.in. Brand Lift Study, wiemy, że żeby uzyskać świetne wyniki kampanii na TikToku warto połączyć działania reklamowe z zaangażowaniem naszej niezwykle kreatywnej społeczności. To wszystko sprawia, że reklama staje się integralną częścią TikToka, a jak pokazują badania, nasza społeczność chętnie wchodzi w interakcję z treściami reklamowymi, co stwarza szanse na budowanie własnej społeczności na platformie wokół brandów – powiedział Rafał Drzewiecki, head of marketing w TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing