W ramach nawiązanego partnerstwa powstanie cykl contentowy – podcasty, artykuły, spotkania – dotyczący zmian zachodzących w mediach, ich odbiorze oraz modelach biznesowych. Działania te poprzedzą start usługi newonce.club, czyli zapowiadanego na jesień klubu subskrypcyjnego oferującego treści premium i korzyści dostarczane przez grupę newonce i jej partnerów.
newonce.media wprowadzenie płatnych treści zapowiada od końca ubiegłego roku. W ostatnich miesiącach działania te intensywnie przyspieszyły, również poprzez wzmocnienia kadrowe – do zespołu dołączyli m.in. Danuta Breguła (wcześniej Wyborcza.pl/Agora), która kieruje strategią rozwoju biznesu cyfrowego i subskrypcji, oraz Adrian Lewtak, Lead Product Analyst. Kolejnym ważnym etapem jest partnerstwo z Piano, liderem rynku w zakresie rozwiązań dedykowanych wydawcom rozwijającym modele subskrypcyjne.
– Stawiamy na współpracę z Piano, gdyż jako globalny dostawca oferuje nam wielostronne, specjalistyczne doświadczenie, wsparcie strategiczne i zaawansowane rozwiązania dopasowane do unikatowości przygotowywanego przez nas produktu subskrypcyjnego. Jesteśmy przekonani, że charakter naszych marek i działań oraz wiedza płynąca z intensywnie prowadzonych badań preferencji naszych odbiorców stwarzają przestrzeń do budowy pionierskiego w Polsce modelu membershipu – w tej sytuacji posiadanie solidnego partnera technologicznego u boku jest kluczowe – mówi Danuta Breguła, director of business development and membership strategy newonce.media.
Zobacz również
Do globalnych klientów Piano należą m.in. IBM, CNBC, Nielsen, The Wall Street Journal, NBC Sports, Gannett, The Telegraph czy BBC. Red Herring, Światowe Forum Ekonomiczne i Deloitte uznały Piano za jedną z najszybciej rosnących i najbardziej innowacyjnych firm technologicznych świata, która na koncie ma takie nagrody/wyróżnienia jak Product of the Year przyznaną przez Business Intelligence Group i Data Management Solution of the Year od Data Breakthrough.
– newonce dostarcza swoim użytkownikom ogromną wartość w postaci podcastów, artykułów czy materiałów wideo. Konsekwentna budowa bazy oddanych odbiorców przygotowała tę markę na kolejny krok w stronę personalizacji i monetyzacji. – mówi Alex Chapko, general manager obszaru Eastern Europe, Middle East, Central Asia and India w Piano. – Cieszymy się, że możemy wspólnie z newonce pisać kolejny, oparty na płatnym dostępie do treści premium, rozdział biznesowej historii tej firmy – dodaje Chapko.
We wrześniu wystartuje 10-miesięczny cykl contentowy newonce x Piano, w ramach którego powstaną podcasty i artykuły poświęcone zmianom w mediach i ich odbiorze. Chcemy zachęcić do dyskusji o nowym krajobrazie medialnym, którego transformacja mocno w ostatnim czasie przyspieszyła, i przy okazji kłaść nacisk na gigantyczną szansę, która otworzyła się przed wydawcami/nadawcami. Tą szansą jest zmęczenie mało wartościowym contentem i zwrot w stronę jakościowych treści, a także coraz większe zrozumienie dla faktu, że za dobry content się płaci. My dodatkowo chcemy udowodnić światu, że zjawisko to występuje również wśród przedstawicieli Generacji Z – mówi Mih Michalski, CEO newonce.media, który razem z Maciejem Orłowskim, Product Ownerem grupy odpowiedzialnym za rozwój produktów cyfrowych, poprowadzi cykl podcastów pod wspólnym szyldem newonce i Piano.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
– Młodzi, obeznani z technologią odbiorcy, coraz częściej doceniają jakościowy content, a korzystanie z subskrypcji wszelkiego rodzaju jest dla nich naturalne. Ruch newonce.media to także edukowanie rynku, w tym reklamodawców, których z pewnością zainteresuje zebrana wiedza o odbiorcach. Warto pamiętać, że w Polsce subskrypcje, także w formie membershipu, są ciągle w początkowej fazie wzrostu, a pionierzy mają szansę zgarnąć dużą część rynku oraz tworzyć standardy rynkowe – podkreśla Paweł Nowacki, ekspert w zakresie subskrypcji, CEO DigitalFlow.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing