Raport, wzbogacony o wypowiedzi rzeczników prasowych oraz specjalistów branży PR, jest ciekawym kompendium wiedzy na temat aktualnej sytuacji banków w Internecie, ukazującym pojawiające się tendencje i główne obszary zainteresowania internautów. Profesjonalne wizualizacje ukazują ogrom zebranych danych w sposób przystępny zarówno dla laika, jak i specjalisty od komunikacji.
Jako materiał badawczy uwzględniono publikacje pochodzące z systemu Newspoint, monitorującego ponad 4 500 polskich portali oraz ponad 6 mln źródeł w social media. Każda z badanych marek była sprawdzana pod względem publikacji na ich temat w okresie 1 stycznia 2013 do 31 sierpnia 2013. Monitoring wykonano według słów kluczowych: PKO Bank Polski, BZ WBK, BRE Bank, Bank Pekao, Alior Bank, ING Bank Śląski, Getin Bank, Bank BGŻ, BOŚ Bank oraz Bank Gospodarstwa Krajowego w różnych możliwych odmianach językowych.
Zobacz również
Z analiz, jakie przeprowadzono podczas prac nad raportem wynika, że największą przewagę ma PKO Bank Polski, o którym liczba informacji jest najwyższa we wszystkich miesiącach. Co ciekawe, najwięcej publikacji PKO BP osiąga wtedy, gdy konkurencja odnotowuje najniższe rezultaty. Wśród wielkiej piątki znajdują się kolejno również BZ WBK, Alior Bank, ING Bank Śląski oraz Getin Bank. Łącznie, dzięki narzędziu Newspoint udało się zgromadzić informacje na temat ponad 165 tysięcy wyników, wśród których ponad 22 tysiące miały wydźwięk pozytywny, a ok. 32 tysiące – negatywny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.