– Celem naszej kampanii jest pokazanie, jak często w natłoku codziennych obowiązków zapominamy o własnym zdrowiu. Przyziemne zajęcia, takie jak praca, zakupy czy sprzątanie, stają się wymówką do odłożenia badania i wizyty u lekarza. Nie chcemy straszyć chorobą, lecz mobilizować do działania. Kampania „Nie szukaj wymówek. Potwierdź swoje zdrowie” to kolejny element wpisujący się w nasz styl komunikacji, którego idea brzmi: „O tym, co ważne, mówimy wprost” – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden.
Ambasadorką akcji jest Agnieszka Szuścik, artystka wizualna, u której zdiagnozowano raka szyjki macicy. Od tego momentu promuje profilaktykę i aktywnie zachęca do regularnych badań. Wystąpiła również podczas TEDxKatowice, gdzie opowiedziała o swojej historii.
Zobacz również
Agnieszka Szuścik wystąpiła w filmie Nationale-Nederlanden, który zapowiada bezpłatne badania profilaktyczne w specjalnie przygotowanym do tego celu medbusie. W materiale ambasadorka akcji przeprowadza sondę uliczną i pyta przechodniów o to, kiedy ostatni raz robili badania profilaktyczne. Jak wynika z rozmowy z nimi, zawsze znajdują pilniejsze zadanie niż pójście do lekarza. Ambasadorka zachęca spotkane osoby do udziału w bezpłatnych badaniach kontrolnych i potwierdzania swojego zdrowia.
– Przez cztery lata byłam zbyt zajęta, by pamiętać o badaniach profilaktycznych. Skoro nic mi nie było, nie zapisywałam się do lekarza. Zawsze byłam zajęta: a to pisałam doktorat, a to kręciłam film, a to jechałam za miasto z rodziną. W końcu poszłam na cytologię i dowiedziałam się, że mam raka. Od tamtego czasu staram się uświadamiać ludzi, że zdrowie jest najważniejsze. Regularne badania profilaktyczne to taki sam obowiązek, jak inne, z którymi zmagamy się na co dzień. Dzięki nim możemy potwierdzić swoje zdrowie. Kampania Nationale-Nederlanden wpisuje się w tę moją misję. Skierowana jest do osób, które zwykle nie myślą o profilaktyce. Zaangażowałam się w projekt, ponieważ chcę przypomnieć Polakom o badaniach – mówi Agnieszka Szuścik, ambasadorka akcji.
Oprócz głównego filmu promującego kampanię, Agnieszka Szuścik wykonała serię krótkich filmików oraz artystycznych fotografii, które odzwierciedlają najczęstsze wymówki Polaków. Zdjęcia przedmiotów związanych z codziennymi obowiązkami, kształtem przypominają jednocześnie części ciała, które najczęściej dotykają choroby nowotworowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Działania realizowane będą w mediach społecznościowych Nationale-Nederlanden. Oprócz filmu i zdjęć ambasadorki Agnieszki Szuścik, na Facebooku ubezpieczyciel zorganizuje konkurs fotograficzny. Akcji towarzyszyć będzie hasztag #ZdrowaWymówka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania uzupełnia drugą edycję medbusa, który odwiedza polskie miasta. W zeszłym roku przebadało się blisko 1000 osób. W tym roku ponownie Nationale-Nederlanden oraz partnerzy społeczni: Fundacja Onkologiczna Alivia, Polski Ruch Społeczny Amazonki oraz Movember Polska zorganizują bezpłatne badania profilaktyczne. W dniach 26-30 czerwca mieszkańcy Konina, Kalisza, Leszna, Gorzowa Wielkopolskiego i Legnicy w specjalnie przeznaczonym do tego medbusie będą mogli skorzystać z darmowych konsultacji dermatologicznych oraz badań USG tarczycy, piersi lub jąder.
Za koncepcję kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa. Partnerami medialnymi akcji są Grupa Eurozet oraz Grupa Polska Press.