Pogoda nie zachęca do spacerów. Mamy nadzieję, że 26 maja będzie lepsza, to może chociaż trochę zwiększy się frekwencja w wyborach, o których naszym zdaniem mówi się w Polsce za mało. W Niemczech mówi się o nich trochę więcej i marki zaczynają to wykorzystywać.
Nazwa marki jest ok
Zobacz również
Są takie marki, których nazwy są ok. No takie, że wszystko w nich się zgadza: niby niosą jakąś treść, krótkie, łatwe do zapamiętania, osadzone w kategorii, dobrze wyglądają zapisane, łatwo się wymawiają – jednym słowem wszystko w nich jest ok, ale bez mocnego wsparcia, są raczej przezroczyste. Naszym zdaniem taką marką jest ABOUT YOU. Dla polskiego czy niemieckiego odbiorcy „About You” to taki zupełnie neutralny, lifestylowy komunikat. Taki po prostu ok.
Wtem
Tuż przed wyborami do parlamentu europejskiego niemiecka agencja Kolle Rebbe postanowiła nadać nazwie i marce znaczenie. ABOUT YOU zmienili na It’s ABOUT YOUr Choice, stworzyli specjalne, okazjonalne (choć wcale nie takie okazyjne) koszulki i zaangażowali influencerów, by powiedzieli, jak ważny wybór nas czeka. Zobaczcie sami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Problem
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Europejczycy nie widzą, że ich głos w tych wyborach coś realnie zmienia. O ile do wyborów parlamentarnych czy nawet samorządowych chodzą chętnie, to do wyborów europejskich trzeba ich przyciągać i nie zawsze to się udaje. I tak w Niemczech do ostatnich wyborów parlamentarnych poszło aż 76% uprawnionych do głosowania, ale do wyborów europejskich tylko 48% (w Polsce 23%, ale to temat na inny artykuł). Zatem problem jest strategicznie bardzo uzasadniony i nie będzie kłopotu z wypełnieniem pola „wyzwanie” w zgłoszeniu na Effie.
To o Tobie
O tym, że siłą marki ABOUT YOU jest personalizacja wyborów, wyczytaliśmy w internecie na potrzeby tego artykułu. Ale dla pozostałych, którzy tej informacji nie szukali, ABOUT YOU to po prostu wielomarkowy sklep z modą online. Jak czegoś nie ma na Zalando, to może tu będzie. I taka zupełnie neutralna marka o nazwie, która jest ok, jednym prostym ruchem zaczyna nabierać znaczenia. Wybór pojawia się jako bardzo mocna, wyrazista wartość, a swoboda decydowania nie tylko o tym, jakie buty się kupi, ale szerzej – o każdym aspekcie życia – może być doskonałym punktem wyjścia do platformy komunikacji dla marki, której nazwa jest ok.