Niebieskowłosa Luce z Watykanu: maskotka promuje Rok Jubileuszowy 2025

Niebieskowłosa Luce z Watykanu: maskotka promuje Rok Jubileuszowy 2025
Jubileuszowy Rok 2025, obchodzony pod hasłem „Pielgrzymi nadziei”, promuje maskotka imieniem Luce – połączenie wartości katolickich i popkultury. Postać niebieskowłosej dziewczynki ubranej w żółty płaszcz ma zbliżyć młodych do Kościoła Katolickiego.
O autorze
1 min czytania 2024-10-30

Rok 2025 został uznany przez Watykan Rokiem Jubileuszu pod hasłem „Pielgrzymi nadziei”. Uroczyste obchody rozpoczną się już 24 grudnia br. i właśnie z tej okazji organizatorzy przygotowali dla uczestników kilka niespodzianek. Jedną z nich jest Luce – niebieskowłosa lalka, wizerunkiem nawiązująca m.in. do japońskiego anime. Jej pomysłodawcy liczą, że Luce pozwoli Watykanowi i głoszonym przez jego przedstawicieli (na czele z papieżem Franciszkiem) treściom trafić do dzieci i młodzieży.

Imię Luce pochodzi od włoskiego słowa luce, czyli światło. Jak tłumaczą twórcy maskotki, głównym zadaniem komiksowej bohaterki ma być ucieleśnianie wartości gościnności i otwartości Kościoła. Chodzi o to, aby Luce mogła towarzyszyć młodym ludziom na duchowej ścieżce wiary, w otoczeniu przyjaciół Fe, Xin i Sky (czyli wiary, prawdy i nieba). Każdy z bohaterów niesie jeden z symbolicznych przedmiotów: Biblię, gitarę i kwiat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, stworzenie Luce sprawiło, że Watykan po raz pierwszy w historii weźmie udział w listopadowym festiwalu komiksów i gier we włoskim mieście Lukka (Lucca Comics and Games). Jak zauważa arcybiskup Rino Fisichiella, komiksowa postać to połączenie symboli chrześcijańskich z elementami popkultury. Do tych pierwszych z pewnością zaliczyć można m.in. motyw muszli pielgrzymiej św. Jakuba widoczny w oczach lalki i różaniec misyjny zawieszony na jej szyi, zaś do drugich – rysy charakterystyczne dla anime i mangi, niebieskie włosy czy żółty płaszcz.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak się okazuje, pozornie pozytywny przekaz Kościoła wywołał w sieci i mediach niemałe zamieszanie. Wielu wiernych podoba się ten pomysł na zbliżanie dzieci i młodzieży do religii, jednak niektórzy mają wątpliwości, czy maskotka przywodząca na myślę anime i mangę nie odwróci uwagi od głębszego przesłania Jubileuszu 2025.

Zdjęcia: YouTube, CreaPills

PS MKOL i organizatorzy Igrzysk w Paryżu razem przeciwko naruszeniom praw własności intelektualnej