Podejmując jakiekolwiek działania na rzecz promocji Internetu pomagamy zlikwidować problem cyfrowego wykluczenia.
Przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej kampania jest odpowiedzią na ważny problem społeczny, jakim jest niekorzystanie z zasobów sieci przed ¼ polskiego społeczeństwa. Oznacza to, że ponad 10mln Polaków w tym wieku nie korzysta z zasobów sieci. Problemem jest nie tyle brak dostępu do technologii, co brak wiedzy na temat ułatwień oferowanych przez sieć internetowa. W kampanii chcemy zachęcić do korzystania z Internetu, pokazując odbiorcy korzyści jakie z tego płyną.
Zobacz również
Tworząc założenia do kampanii odwoływaliśmy się do badań na temat wykluczenia , z których wynika, iż pomimo rosnącej popularności Internetu, blisko 80 proc. osób powyżej 50 roku życia jest wykluczonych cyfrowo, z czego 15% nie korzysta z Internatu posiadając w domu komputer i dostęp do sieci. Okazuje się również, że Internet kojarzy się TG przeważnie z narzędziem oferującym rozrywkę, rzadziej z technologią usprawniającą załatwienie spraw codziennych (bank, usługi pocztowe, zakupy itp.).
Fabryka Komunikacji Społecznej odpowiedzialna jest za opracowanie całościowej strategii kampanii, w tym zakup i planowanie mediów oraz działania public relations w tym za organizację trasy mobilnego busa- serii darmowych szkoleń z ekspertami w miejscowościach o największym procencie wykluczenia. Filmy reklamowe będą emitowany w telewizji publicznej i stacjach prywatnych od 19 października. Scenariusz najnowszej produkcji FKS przygotowane zostały pod nadzorem Teresy Biernackiej, zaś ich realizacją zajęła się Kasia Adamik jako reżyser.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach