„Niech jedzą karton”. W Australii powstało bezglutenowe ciastko „z papieru”

„Niech jedzą karton”. W Australii powstało bezglutenowe ciastko „z papieru”
Słynne powiedzenie Marii Antoniny: „Niech jedzą ciastka" zamieniono w Australii na „Niech jedzą karton!". Pomysłodawczynią tej zmiany i słodkości przypominającej karton jest właścicielka bezglutenowej piekarni.
O autorze
1 min czytania 2024-03-15

Co zrobić, jeśli okazuje się, że jesteś uczulony na gluten? Otworzyć własną, bezglutenową piekarnię zupełnie tak, jak zrobiła to Australijka Cherie Lyden. Teraz kobieta postanowiła w humorystyczny sposób udowodnić, że częsty zarzut dotyczący słodyczy tworzonych zgodnie z zasadami diety bezglutenowej: „to „smakuje jak papier”, nie musi mieć nic wspólnego z prawdą. Tak powstało „ciastko z kartonu”.

Stworzone jedynie ze składników odpowiednich dla osób chorujących na XXX [nietolerancja glutenu – przyp. aut.], a następnie wypieczone w specjalnie zaprojektowanej formie – ciasto do złudzenia przypomina… kawałki kartonu.

– Gdybym za każdym razem, kiedy słyszę, że bezglutenowe jedzenie smakuje jak papier, miała dostawać dolara – byłabym bardzo bogata – żartuje pomysłodawczyni słodkości i właścicielka piekarni, Cherie Lyden.

Dzięki stworzeniu specjalnej, pokarbowanej formy do pieczenia, ciastko może być produkowane masowo. Na ten moment jest dostępne w trzech australijskich piekarniach należących do sieci Wholegreen Bakery.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: Wholegreen Bakery

PS Oreo z limitowaną edycją ciastek PAC-MAN przygotowaną we współpracy z Namco

Oreo od lat wprowadza do sklepów limitowane edycje swoich produktów. Tym razem marka połączyła siły z uwielbianym na całym świecie bohaterem gry PAC-MAN i stworzyła ciastka, które wyglądają jak jego labirynt!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Asprod uruchamia sklep z okienkiem drive-thru, w którym kupimy świeże pieczywo

Zamiast hamburgerów i frytek – jeszcze ciepłe bułki i świeże ciastka. Piekarnia zainspirowała się rozwiązaniami gigantów z branży fast food i uruchomiła punkt drive-thru, w którym szybko zamówimy i odbierzemy pieczywo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się