Jurorzy aż trzech branżowych konkursów docenili i nagrodzili innowacyjną strategię i wyniki biznesowe prowadzonego przez Orange bloga o charakterze poradnikowym. W trakcie roku zanotował on 280% więcej kliknięć z wyników organicznych oraz ponad 770% więcej sesji. Projekt jest realizowany we współpracy z agencją Bluerank.
Konkursy i nagrody dla Poradnika Orange:
- European Search Awards 2021 – nagroda w kategorii Best Use of Content Marketing.
- Performance Marketing Diamonds CEE 2021 – nagroda w kategorii The most effective sales campaign.
- Golden Arrow – wyróżnienie w kategorii Data science
Nagrody dotyczą projektu rozbudowy Poradnika, realizowanego przez Orange przy wsparciu specjalistów Bluerank od 2020 roku. W tym czasie na blogu opublikowano lub zaktualizowano ponad 200 artykułów, które zgodnie ze strategią customer journey, dostosowane zostały do etapów SEE, THINK, DO i CARE. Dzięki temu użytkownicy otrzymali treści dopasowane do ich oczekiwań i potrzeb na każdym etapie procesu decyzyjnego, związanego z poszukiwaniem oferty na usługi telekomunikacyjne, czy zakupem telefonu. Na blogu znaleźć można więc artykuły dotyczące porównania najnowszych modeli smartfonów, recenzje blogerów, rankingi czy nowinki technologiczne.
Zobacz również
Schemat see-think-do-care, materiał Bluerank
– W Internecie funkcjonuje wiele portali technologicznych, nam jednak zależało na Poradniku, gdzie nasi użytkownicy otrzymają eksperckie, unikatowe i użyteczne treści, które będą ich wspierać w podejmowaniu decyzji. Jak pokazują wyniki – kompleksowa strategia SEO przyniosła efekty – zanotowaliśmy między innymi ponad 280 % więcej kliknięć z wyników organicznych. Tym bardziej cieszy nas fakt, iż Poradnik został doceniony i nagrodzony w aż trzech prestiżowych konkursach – mówi Kamil Wronowski, kierownik wydziału kontent marketingu w Orange Polska
Projekt realizowany był w oparciu o analizy i dane m.in z Google Analytics. Specjaliści Bluerank wykorzystali przy jego realizacji także swoje autorskie narzędzie reWrite, które bada, które artykuły cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Pozwala ono odpowiedzieć także na tak szczegółowe pytania jak: czy długość tekstu wpływa na ich widoczność w wyszukiwarkach? Jaki rodzaj artykułu ma największy potencjał biznesowy? Czy użytkownicy preferują grafiki, a może content wideo?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W Bluerank już od dawna oceniamy skuteczność naszych działań z perspektywy customer journey – to pozwala nam, między innymi, dostrzegać niebagatelny wpływ contentu on-site na konwersje i przychody. Warto pamiętać, że praca z treściami nie kończy się na ich publikacji – integracja danych z wielu źródeł, w tym włączenie do analizy niestandardowych parametrów tekstu to sposób na to, by dobre artykuły uczynić doskonałymi. Takie podejście wymaga od naszych partnerów zaufania do SEO data-driven i rozumienia różnorodności intencji potencjalnego klienta. Takie zrozumienie znajdujemy w teamie Orange, który był dla nas oczywistym wyborem jeśli chodzi o włączenie reWrite w stałe działania – mówi Aleksandra Lisiecka-Lenart, senior SEO analyst Bluerank
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poradnik w 2020 roku odnotował +773% sesji z naturalnych wyników wyszukiwania (wg Google Analytics). Dodatkowo użytkownicy odwiedzający Poradnik Orange osiągnęli o 50% większy współczynnik konwersji e-commerce niż globalny wskaźnik dla serwisu. Szacowana miesięczna wartość wygenerowanego ruchu wg Ahrefs osiągnęła ponad 45 tysięcy USD.
Pełne case study dostępne jest na stronie www.bluerank.pl/portfolio/orange.