IKEA wraz z organizacją charytatywną Shelter, która prowadzi kampanię na rzecz walki z bezdomnością w Anglii i Szkocji, zaprojektowały domek dla lalek. Jego wygląd znacząco odbiega jednak od dobrze znanych dziecięcych zabawek. Poszczególne pomieszczenia w domku są bowiem zaniedbane, brudne i zdecydowanie nie zachęcają do zamieszkania w nich. W ten sposób pomysłodawcy akcji „Unwelcome home” chcą zwrócić uwagę na to, jak ważne jest zapewnienie najmłodszym odpowiednich warunków do rozwoju i wzrostu.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Z raportu opublikowanego przez organizację Shelter wynika, że ponad 151 tys. dzieci w Anglii nie ma dachu nad głową i mieszka w tymczasowych schronieniach, które w rzeczywistości nie nadają się do zamieszkania. W ramach trwania kampanii „Unwelcome home” do początku października będzie można oglądać nietypowy domek dla lalek w sklepach IKEA w Wembley, Manchesterze i Birmingham, a także podczas konferencji Partii Pracy w Liverpoolu (22-25 września).
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Dodatkowo na stronie internetowej projektu każdy może podpisać otwarty list, którego autorzy wzywają brytyjski rząd do zobowiązania się do budowy 90 tys. mieszkań socjalnych rocznie przez 10 lat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: www.ikea.com/gb
PS „This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności
IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.