fot. depositphotos.com
Nielsen od października br. umożliwia swoim klientom rozpoznanie reklam dynamicznych (DAI) oraz zbiorcze raportowanie ich wyników w ramach pomiaru oglądalności telewizji w domach. Z kolei narzędzie crossmediowe Total Ad Ratings pozwala na uzyskanie informacji o połączonych wynikach kampanii reklamowej z uwzględnieniem deduplikacji widowni w telewizji linearnej i na platformach cyfrowych.
Zobacz również
Nielsen rozwija swój pomiar reklam telewizyjnych
Wraz z rozwojem reklamy addressable TV na polskim rynku, firma Nielsen wykorzystuje technologię watermark do wykrywania reklam dynamicznych na telewizorze. Jest ona elementem tzw. Złotego Standardu Pomiaru, przygotowanego przez rynek.
Watermark (inaczej znak wodny) to specjalny dźwięk, który jest wgrywany do reklam dynamicznych i wykrywany przez mierniki telewizyjne, ale niesłyszalny dla ludzkiego ucha. Dzięki znakom wodnym, w trakcie oglądania specjalizowanych reklam przez panelistów, rozwiązanie Reconciliation DAI zmniejszy oglądalność spotu liniowego, w którym nastąpiła podmiana reklamy.
Wraz z wprowadzeniem oferty addressable tv w Polsce jesteśmy gotowi wprowadzić pomiar Reconciliation DAI. Dzięki zastosowaniu technologii watermark oglądalność reklam typu addressable tv będzie widoczna jako oddzielny typ reklamy. Jest to kolejny krok w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów, który dopasowuje pomiar do współczesnych wyzwań rynku reklamy – mówi Michał Buszko, advanced measurement manager w firmie Nielsen
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Reklama DAI (tzw. addressable tv) polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internetowej, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. W praktyce oznacza to, że widzowie tego samego kanału mogą oglądać w jednym czasie różne bloki reklamowe. Dzięki temu rozwiązaniu kampanie reklamowe mogą być precyzyjniej kierowane do określonych grup docelowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nielsen Total Ad Ratings debiutuje w Polsce
TAR stanowi połączenie dwóch pomiarów Nielsena – Digital Ad Ratings, który bada kampanie reklamowe w internecie oraz Television Audience Measurement odnoszącego się do pomiaru reklam telewizyjnych.
Łącząc Nielsen Digital Ad Ratings z Nielsen TV Ratings i wykorzystując dane o wyświetleniach reklamy oraz algorytmy uczenia maszynowego, Nielsen Total Ad Ratings deduplikuje wskaźniki zasięgu reklam na platformach telewizyjnych i cyfrowych, aby zapewnić kompleksowy pomiar liczby odbiorców na wielu platformach – czytamy w komunikacie Nielsen.
Narzędzie Nielsena pozwala reklamodawcom uzyskać reprezentatywne informacje na temat odbiorców kampanii w internecie i telewizji, uwzględniając ich dane demograficzne, płeć, wiek, pomiar zasięgu, częstotliwość oraz Gross Rating Point.
Obecny wymiar Total Ad Ratings stanowi wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących jak najefektywniejszego planowania kampanii w obydwu tych mediach, biorąc pod uwagę ich specyfikę i grupy docelowe, w jakich najlepiej się sprawdzają. Naszym celem jest jego dalszy intensywny rozwój – między innymi dołączenie pomiaru Connected TV oraz dodanie funkcjonalności wspierających również optymalizację kampanii – komentuje Justyna Porębska, digital project manager w Nielsen Polska.
PS
TVN Media wprowadza do swojej oferty możliwość zakupu spersonalizowanych reklam telewizyjnych kierowanych do wybranych gospodarstw domowych. Technologia Addressable TV łączy siłę i skalę telewizji z precyzją dotarcia do odbiorców środowiska digital.