IQS przeprowadził badanie znajomości polskich twórców gamingowych – YouTuberów i streamerów na Twitchu. Według niego 63% osób w badanej grupie graczy w wieku 9-55 ogląda przynajmniej jeden polski kanał gamingowy. To niemal 11 milionów osób z populacji graczy w Polsce szacowanej przez IQS w badaniu Game Story na 17 284 000 osób.
W Polsce YouTube dociera do 24,6 miliona osób (91% internautów), z czego ponad 20 milionów to osoby powyżej 18. roku życia. Średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. Zainteresowanie influencerami, szczególnie gamingowymi rośnie coraz szybciej. Na wzrosty w świecie gamingu niebagatelny wpływ miała pandemia koronawirusa i lockdown. Ludzie na całym świecie zwrócili się w stronę gier – zarówno w aktywnej formie jak i pasywnie, konsumując treści gamingowe w sieci.
Zobacz również
YouTube przygotował podsumowanie najlepszych kanałów z 2020 roku, wśród których połowę stanowiły kanały związane z gamingiem. Dowiedzieliśmy się także, że obecnie na YouTube istnieje ponad 40 milionów aktywnych kanałów poświęconych grom, a treści na nich publikowane oglądano ponad 100 miliardów godzin. Jeszcze w 2018 było to 50 mld godzin, więc platforma zanotowała w tym czasie wzrost tego wskaźnika aż o 100%.
Zaś czas oglądania streamingu gier na żywo na YouTube wzrósł do ponad 10 miliardów godzin. Według analiz StreamElements i Arsenal.gg gigant streamingu Twitch również zakończył rok z rekordami – łączny czas oglądania treści na platformie wyniósł aż 17 miliardów godzin, czyli o 70% więcej niż pod koniec 2018.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell