Niemal 8 ton. Rekord Guinnessa na Światowy Dzień Makaronu

24 października w przeddzień Światowego Dnia Makaronu kilkudziesięciu tysięcy smakoszy spotkało się w Krakowie na największej Pasta Party w historii. Czanieckie Makarony ustanowiły światowy Rekord Guinnessa w kategorii "Największa miska makaronu", serwując aż 7 900 kg wysokobłonnikowych świderków.
O autorze
1 min czytania 2015-11-03

Za działania marki odpowiada Agencja Interaktywna Korporacja Stylu.

Czanieckie z pasją

Bicie światowego Rekordu Guinnessa, a tym samym największa Pasta party w historii, odbyło się na Tauron Arenie Kraków w ramach 2. PZU Cracovia Półmaratonu Królewskiego i projektu „Czanieckie z pasją” wspierającego pasjonatów różnych aktywności, w tym biegaczy. W wydarzeniu uczestniczyło łącznie ok. 30 000 osób.

Największa degustacja

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W menu nieprzypadkowo pojawił się Czaniecki Makaron z wysoką zawartością błonnika owsianego, który właśnie tego dnia miał swoją premierę. Degustacja była zarazem posiłkiem regeneracyjnym tysięcy sportowców i amatorów aktywnego wypoczynku, do których marka kieruje swój przekaz. Ze względu na niski indeks glikemiczny i umożliwienie szybkiej regeneracji po długotrwałym wysiłku wysokobłonnikowy makaron poleca m.in. Dorota Łaba – ambasadorka ogólnopolskiej akcji „Biegam, bo lubię” i projektu „Czanieckie z pasją”.

25-lat na deser

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Uczestnicy wydarzenia na widelec wzięli również makaronowe ciasta urodzinowe, zaserwowane z okazji 25-lecia Czanieckich Makaronów. Przygotowała je współpracująca z marką Ania Berezowska, właścicielka Cremino Homemade Bakery, a prywatnie podróżniczka i wielbicielka kuchni azjatyckiej. Jej przepisy znaleźć można na kulinarno-podróżniczym blogu Wszechsmaki.pl oraz w książce kucharskiej „WszechSmaki. Kulinarna podróż”, wydanej z okazji jubileuszu marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Guinness on-line

Do uczestnictwa w biciu Rekordu Guinnessa marka zachęcała zarówno off-line (głównie za pośrednictwem magazynów drukowanych, m.in. „Gazety Wyborczej”, „Mojego Gotowania”, „Apetytu”), jak i on-line, na blogu Wszechsmaki.pl oraz na kanałach social media.

Na dedykowanej stronie opublikowanej na blogu Wszechsmaki.pl ogłoszono akcję umożliwiającą przetestowanie nowego produktu. Po 3 dniach dołączyło do niej ponad 12 000 osób, co umożliwiło marce pozyskanie nowych leadów, w tym blogerów kulinarnych bez konieczności przeprowadzania płatnej kampanii – informacja o akcji rozeszła się wirusowo.

Po zakończeniu akcji, marka zorganizowała „Konkurs na rekord” polegający na przesłaniu przepisu z użyciem nowego, wysokobłonnikowego makaronu. Nagrodą główną była publikacja w ogólnopolskim magazynie „Gaga” oraz książki kucharskie: Moniki Mrozowskiej – ambasadorki bloga Wszechsmaki.pl i „Wszechsmaki. Kulinarna podróż”. Dzięki wykorzystaniu ruchu wciąż generowanego przez akcję promocyjną uzyskano kilka tysięcy nowych odsłon i niemal pół tysiąca zgłoszeń do konkursu. Wyniki ogłoszono w Światowy Dzień Makaronu.