Okazuje się, że wiele Polek wciąż ma wycofaną, przepraszającą postawę. Kampania #NiePrzepraszamZa ma szansę to zmienić. Nie tylko zmusi panie do refleksji nad sobą, ale zachęci też do tego, aby informacją „za co nie będziemy przepraszać” podzielić się w mediach społecznościowych, docierając tym samym do ogromnej liczby innych kobiet. W związku z tym przygotowano także specjalną nakładkę do zdjęcia profilowego na Facebooku.
– Słowo przepraszam zakorzeniło się w naszej kulturze tak głęboko, że zaczęło być nadużywane. Ciągle się z czegoś tłumaczymy, a to dlatego że na wczesnym etapie wychowywania wpaja się dziewczynkom zwroty grzecznościowe. Przepraszajmy wtedy, kiedy popełniliśmy błąd i nie stawiajmy sobie granic, to nasz wybór i mamy do tego prawo. Kobietom zdarza się przepraszać za to, że zostały dłużej na macierzyńskim bądź nie, czy też za to, że dłużej zostały w pracy czy nie zdążyły z obiadem. Przepraszając oczekujemy pewnego wybaczenia, chcemy wiedzieć, że nic się nie stało. Stawia nas to w pozycji słabszych, dlatego chcę pokazać, że kobiety mają prawo wybierać co chcą. Chcę, by nasza akcja społeczna przyczyniła się w rozwoju poczucia naszych praw i pozycji. Dlatego właśnie zachęcam kobiety w Polsce, żeby zwróciły na to uwagę w swoich mediach społecznościowych, gdzie aktywizujemy dyskusję na ten temat. Aby miały odwagę powiedzieć co w życiu wybierają, bez potrzeby przepraszania za to – mówi Ola Legosz, pomysłodawczyni akcji #NiePrzepraszamZa i współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką
Zobacz również
Akcję #NiePrzepraszamZa ze specjalnym udziałem m.in. gwiazd takich jak Agata Młynarska, Zofia Ślotała, Ewa Chodakowska, Kinga Rusin, Karolina Ferenstein-Kraśko, Beata Sadowska, Agnieszka Cegielska, Gabi Drzewiecka, Monika Zamachowska, Anna Dereszowska, Anna Nowak-Ibisz, Katarzyna Zdanowicz, Joanna Jabłczyńska, Sonia Bohosiewcz, Maria Rokitel, Katarzyna Pawlikowska, Magdalena Lamparska, Paulina Holtz.
PS
Specjalna edycja brytyjskiego Vogue’a „The Non-Issue” poświęcona jest kobietom, które nierzadko są dyskryminowane przez swój wiek.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
We wrześniu 2018 roku ruszyła kampania Banku BGŻ BNP Paribas pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”. Jej celem było wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu.