Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na postać Hannibala Lectera, który znany jest z zamiłowania do wyrafinowanej kuchni. W związku z tym AXN Polska zaprosiło do współpracy 5 znanych polskich blogerów kulinarnych. Ich zadaniem jest przygotowanie potrawy inspirowanej słynnym w kulturze popularnej seryjnym mordercą i kanibalem. W projekcie biorą udział takie blogi jak Street Food Polska, From Movie to the Kitchen, Facet i Kuchnia oraz Jem co umiem, którzy opublikowali już swoje przepisy na kolację z Hannibalem. Daniem głównym kampanii będzie specjalny film opublikowany 9 kwietnia przez znanego wideo blogera Piotra Ogińskiego z Kocham Gotować.
Zobacz również
Promocja w social media odbywa się również poprzez aplikację na Facebooku, którą agencja Socialyse postanowiła utrzymać w klimacie kulinarno-makabrycznym. Po wypełnieniu quizu na temat swojego stylu życia użytkownik otrzymuje przepis na potrawę, jaką Hannibal przyrządzałby z niego lub z jego znajomych. Akcja rozpoczyna się 9 kwietnia. Aplikacja oprócz rynku polskiego, ma swoje adaptacje na rynkach rumuńskim i węgierskim.
W mobilnym internecie trwa kampania reklamowa z wykorzystaniem niestandardowej kreacji Rich Media. Na dużych polskich portalach i stronach mobilnych użytkownicy mają możliwość doświadczenia spotkania z dr Lecterem. Dotykając ekranu zostawiają na nim „wirtualne” krople krwi, a po zaciemnieniu ekranu ich oczom ukazuje się właściwa cześć kreacji, w której można obejrzeć krótki zwiastun, przejrzeć galerię zdjęć czy przeczytać opis serialu. Na telefonach z systemem iOS istnieje dodatkowo możliwość dodania przypomnienia o premierze serialu do kalendarza.
Funkcjonalność kreacji pokazuje wideo:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Hannibal to dzieło obdarzonego niezwykłą wyobraźnią Bryana Fullera (Herosi, Gdzie pachną stokrotki) i słynącego z kreatywności reżysera Davida Slade’a (Saga „Zmierzch”: Zaćmienie, 30 dni mroku). To jednogodzinny serial AXN, składający się z 13 odcinków, opowiadający o początkach znajomości znanych bohaterów prozy Thomasa Harrisa – psychiatry Hannibala Lectera i Willa Grahama, jego pacjenta, utalentowanego profilera FBI. Ten wciągający thriller to historia mistrzowskiej manipulacji. Premiera pierwszego odcinka serialu odbędzie się 10 kwietnia.
Akcja z blogeriami została zaplanowana i zrealizowana przez Socialyse, agencję social media wchodzącą w skład Havas Media Group. Za pomysł kreacji mobilnej i planowanie mediów odpowiada agencja mobile marketingu Mobext (również Havas Media Group), natomiast kreację przygotowała agencja Mobizzy. Kreacja mobilna jest emitowana na portalach Onet i WP oraz w sieciach mobiAds (cześć IDMnet) i Business Ad Network (sekcja lifestyle).