fot. Sportowcy – polscy ciężarowcy – podnoszą pomnik Ludwika Waryńskiego w Warszawie w ramach premierowego projektu „Historia wagi ciężkiej” Christiana Jankowskiego prezentowanego na wystawie „Historia wagi ciężkiej / Heavy weight History” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski do 25 sierpnia. Dzięki uprzejmości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
Zaproszeni do projektu sportowcy próbowali siłą własnych mięśni podnieść najważniejsze warszawskie monumenty, w tym słynny pomnik Ludwika Waryńskiego – symbolu, który towarzyszył marce Waryński przez kilkadziesiąt lat.
Zobacz również
– Zdecydowaliśmy się wziąć udział w przedsięwzięciu realizowanym przez CSW i Polski Związek Podnoszenia Ciężarów nie tylko ze względu na walory artystyczne projektu i możliwość współpracy z jednym z najciekawszych współczesnych artystów, ale przede wszystkim z uwagi na symbolikę związaną z tą realizacją. Podobnie jak Christian Jankowski wierzymy, że historia to żywa tkanka, która inspiruje do poszukiwania nowych form wyrazu w teraźniejszości. Szanując 60-letnią tradycję marki Waryński, która niezmiennie stanowi istotny element tożsamości Grupy, odważnie wkraczamy na nowe obszary działalności biznesowej, a teraz również kulturalnej – powiedział Jarosław Jankowski, Prezes Zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa.
Oprócz premiery „Historii wagi ciężkiej” – która będzie fotograficzną i filmową dokumentacją zmagań polskich ciężarowców – na wystawie w CSW będzie można zapoznać się z wcześniejszymi projektami Christiana Jankowskiego. Uroczyste otwarcie odbędzie się 7 czerwca br. o godz. 18.00. Prace artysty będzie można oglądać w Warszawie do 25 sierpnia. Po prezentacji w CSW Zamek Ujazdowski, „Historia wagi ciężkiej” zostanie zaprezentowana w Bundeskunsthalle w Bonn oraz w Centrum Sztuki Współczesnej w Tel Awiwie.
Christian Jankowski to jeden z najciekawszych współczesnych twórców postkonceptualnych, który w swoich pracach porusza istotne problemy związane z rolą sztuki we współczesnym społeczeństwie. Artysta chętnie i często wykracza poza utarte schematy i prowokuje do refleksji – w nowatorski sposób posługując się wszechobecnymi w masowej kulturze formatami.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing