TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„NO GREY”, czyli Fiat rezygnuje z produkcji szarych samochodów

„NO GREY”, czyli Fiat rezygnuje z produkcji szarych samochodów
Włoska marka nie będzie już sprzedawać swoich modeli z szarym lakierem. Decyzji towarzyszy kampania, w której nowy Fiat 600 zostaje „utopiony" w w pomarańczowej farbie.
O autorze
1 min czytania 2023-06-30

Białe, szare i grafitowe – to chyba obecnie najpopularniejsze odcienie samochodów na ulicach. Jedni powiedzą, że są uniwersalne i eleganckie – drudzy, że nudne, mało widoczne na drodze i po prostu smutne. 

Włoska marka Fiat zachęca jednak kierowców do wyboru radośniejszych odcieni i dlatego postanawia… zrezygnować z produkowania szarych samochodów. Tę decyzję ogłosił dyrektor generalny Fiata, Olivier Francois, podczas festiwalu w mieście Lerici, w czasie letniego przesilenia 21 czerwca 2023 roku. 

Kampania z udziałem nowego Fiata 600e nosi tytuł „Operation No Gray”, czyli „Operacja: bez szarości”. W nagranym wideo widzimy prezesa marki, Oliviera Francoisa, który spacerujemalowniczym miasteczku i tłumaczy, że Fiat to włoska marka, a przecież Włochy to radość, miłość, energia. Z tego powodu marka nie zamierza dłużej produkować samochodów w szarym kolorze.

W kolejnym ujęciu widzimy, jak prezes wsiada do Fiata 600e, a ten zostaje podniesiony przez dźwig i… zanurzony w wielkiej beczce z pomarańczową farbą (wraz z mężczyzną w środku). Tym sposobem pożegnanie ze smutną szarością odbyło się z wielkim przytupem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co zamiast szarego?

Od teraz kupując modele 500e, 500 Hybrid, 500X, Panda i Tipo można wybrać tylko następujące kolory: biały Gelato, pomarańczowy Sicilia, pomarańczowy Paprika, czerwony Passione, Blu Dipinto di Blu, niebieski Italia, niebieski Venezia, zielony Rugiada, zielony Foresta, różowe złoto i kinowa czerń. Wszystkie mają nawiązywać do kraju pochodzenia Fiata.

Kampania promocyjna startuje 4 lipca 2023 roku, czyli w Dzień Niepodległości w Stanach Zjednoczonych. 4 lipca to też ważna data z innego powodu – tego dnia w 1957 roku zadebiutował oryginalny Fiat 500, którego reinkarnacja powróciła w 2007 roku i trwa do dziś.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Jedziesz do Grecji? Uber zaskoczy Cię…łódką

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wraz ze startem sezonu wakacyjnego, Uber ogłasza szereg nowych usług i aktualizacji produktów w całej Europie. Firma rozszerza swoje opcje Reserve, Comfort i Taxi, a także umożliwia zarezerwowanie wyprawy luksusową łodzią na Mykonos. Wszystko to za pośrednictwem aplikacji Uber.

PS 2 Volvo Cars stworzyło własną skórę, oszczędzając życie zwierząt

W duchu ekologicznego podejścia do produkcji samochodów, Volvo Cars zrezygnuje z tapicerek ze skór naturalnych. Aby je zastąpić, stworzyło „skórę” zupełnie nowego gatunku o nazwie Nordico.