Białe, szare i grafitowe – to chyba obecnie najpopularniejsze odcienie samochodów na ulicach. Jedni powiedzą, że są uniwersalne i eleganckie – drudzy, że nudne, mało widoczne na drodze i po prostu smutne.
Włoska marka Fiat zachęca jednak kierowców do wyboru radośniejszych odcieni i dlatego postanawia… zrezygnować z produkowania szarych samochodów. Tę decyzję ogłosił dyrektor generalny Fiata, Olivier Francois, podczas festiwalu w mieście Lerici, w czasie letniego przesilenia 21 czerwca 2023 roku.
Zobacz również
Kampania z udziałem nowego Fiata 600e nosi tytuł „Operation No Gray”, czyli „Operacja: bez szarości”. W nagranym wideo widzimy prezesa marki, Oliviera Francoisa, który spacerujemalowniczym miasteczku i tłumaczy, że Fiat to włoska marka, a przecież Włochy to radość, miłość, energia. Z tego powodu marka nie zamierza dłużej produkować samochodów w szarym kolorze.
W kolejnym ujęciu widzimy, jak prezes wsiada do Fiata 600e, a ten zostaje podniesiony przez dźwig i… zanurzony w wielkiej beczce z pomarańczową farbą (wraz z mężczyzną w środku). Tym sposobem pożegnanie ze smutną szarością odbyło się z wielkim przytupem.
Co zamiast szarego?
Od teraz kupując modele 500e, 500 Hybrid, 500X, Panda i Tipo można wybrać tylko następujące kolory: biały Gelato, pomarańczowy Sicilia, pomarańczowy Paprika, czerwony Passione, Blu Dipinto di Blu, niebieski Italia, niebieski Venezia, zielony Rugiada, zielony Foresta, różowe złoto i kinowa czerń. Wszystkie mają nawiązywać do kraju pochodzenia Fiata.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kampania promocyjna startuje 4 lipca 2023 roku, czyli w Dzień Niepodległości w Stanach Zjednoczonych. 4 lipca to też ważna data z innego powodu – tego dnia w 1957 roku zadebiutował oryginalny Fiat 500, którego reinkarnacja powróciła w 2007 roku i trwa do dziś.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Jedziesz do Grecji? Uber zaskoczy Cię…łódką
Wraz ze startem sezonu wakacyjnego, Uber ogłasza szereg nowych usług i aktualizacji produktów w całej Europie. Firma rozszerza swoje opcje Reserve, Comfort i Taxi, a także umożliwia zarezerwowanie wyprawy luksusową łodzią na Mykonos. Wszystko to za pośrednictwem aplikacji Uber.
PS 2 Volvo Cars stworzyło własną skórę, oszczędzając życie zwierząt
W duchu ekologicznego podejścia do produkcji samochodów, Volvo Cars zrezygnuje z tapicerek ze skór naturalnych. Aby je zastąpić, stworzyło „skórę” zupełnie nowego gatunku o nazwie Nordico.