„Kampania Kolejowe ABC” to 4-letnia kampania informacyjno-edukacyjna współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, która ma na celu naukę na temat bezpieczeństwa kolejowego dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Kampania, która ruszyła w kwietniu 2018 r., to cykl ogólnopolskich zajęć edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Zajęcia przeprowadzane są szczególnie na terenie gmin, w których doszło do niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych czy miejscach, w których, mimo zakazu, ludzie wciąż przechodzą przez tory.
Logo „Kampanii Kolejowe ABC” przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym literom ABC z wkomponowanymi motywami nawiązującymi do tematyki kolejowej. Kreacja logo wskazuje, na co powinny zwracać uwagę dzieci, przebywając w okolicy torowiska, na peronie lub dworcu – znaki, światła i komunikaty dźwiękowe.
Zobacz również
Koncepcja dociera do szerokiego grona dzieci z całej Polski. W placówkach w całym kraju przeprowadzane są zajęcia dla dzieci, podczas których z pomocą nosorożca Rogatka najmłodsi uczą się, jak zachować bezpieczeństwo na obszarach stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. Rogatek, jak na odpowiedzialnego starszego kolegę przystało, nosi na nadgarstku odblaskową opaskę zapewniającą bezpieczeństwo na obszarach ruchu kolejowego i drogowego.
Urząd Transportu Kolejowego chce w interaktywny sposób bawić i uczyć młodzież, a tym samym propagować prawidłowe zachowania na terenach kolejowych. Postać wykonanego w technice 3D przyjaznego nosorożca Rogatka pojawia się w licznych materiałach wspierających akcję. Jest to między innymi gra edukacyjna na smartfony czy animowane filmy wyświetlane w telewizji, kinach, Internecie i pociągach.
Edukacji o bezpieczeństwie dzieci na kolei mają również towarzyszyć wydarzenia specjalne. Będą to m.in. konkurs rysunkowy dla dzieci na projekt muralu, eventy rodzinne w najbardziej znanych kurortach w Polsce oraz pikniki edukacyjne dla rodzin w różnych miastach w Polsce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Za stworzenie postaci Rogatka odpowiedzialna jest agencja BE7.
Słuchaj podcastu NowyMarketing