Spot nowej kampanii społecznej Fundacji DKMS „W Tobie nadzieja na dopasowanie” od dzisiaj emitowany jest w kanałach telewizyjnych. Kampania obejmuje także komunikację w digitalu, outdoorze oraz w social media. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej i realizację odpowiada agencja Walk Creative.
Główną bohaterką spotu jest 18-letnia pacjentka Fundacji DKMS, która wróciła do zdrowia dzięki dawcy szpiku. W filmie obserwujemy jak nastolatka w różnych momentach swojego życia spogląda na telefon w oczekiwaniu na wiadomość o znalezieniu zgodnego dawcy. Spot wyreżyserował Tomasz Knittel.
Zobacz również
Kampania obejmuje komunikację w telewizji, digitalu, w outdoorze w 8 największych miastach Polski oraz w kanałach social media. Jej bohaterami są pacjenci Fundacji DKMS i dawcy faktyczni, m.in. 18-letnia Gabrysia, która wystąpiła także w spocie promocyjnym i Marek Kaliszuk, aktor, który kilka miesięcy temu uratował życie kilkuletniego chłopca. Zdjęcia do kampanii wykonał Piotr Porębski. Więcej o historiach bohaterów kampanii, dawcach i pacjentach można przeczytać tutaj.
Oczekiwanie w nadziei na dopasowanie, to leitmotiv kampanii. Celem było pokazanie jak ważną rolę mają do odegrania potencjalni dawcy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Misją Fundacji DKMS jest znalezieniu dawcy dla każdej osoby na świecie potrzebującej przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych lub szpiku. Każdego roku blisko 800 pacjentów zostaje zakwalifikowanych do przeszczepienia szpiku od dawcy niespokrewnionego, w Polsce 800. Właśnie dlatego nie ustajemy w wysiłkach i realizujemy kampanie uświadamiające społeczeństwo jak kluczowa jest rola dawcy w procesie leczenia chorego na choroby układu krwiotwórczego. Mam też nadzieję, że nasze działania inspirują Polaków do rejestracji w bazie dawców szpiku – mówi Ewa Magnucka Bowkiewicz, Prezeska Fundacji DKMS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czekanie na dopasowanie
Czekanie to stan, który jest nam wszystkim bardzo dobrze znany. Codzienne na coś czekamy: aż załaduje się film, gdy stoimy w korku lub w kolejce w sklepie. Oczekiwanie jest również codziennym „towarzyszem” osób chorych na nowotwory krwi, dla których jedyną szansą na dalsze życie jest przeszczepienie szpiku od dawcy niespokrewnionego. Emocje związane z czekaniem ogarniają umysł i ciało, a myśli Pacjentów stale powracają do pytania – czy znajdzie się zgodny dawca szpiku? Dlatego im więcej zarejestrowanych dawców tym większe szanse, że pacjenci dla których przeszczepienie jest jedyną szansą na życie, znajdą swojego bliźniaka. A sama rejestracja jest bardzo prosta i bezbolesna. Więcej na www.dkms.pl
– Głównym motywem, wokół którego zbudowaliśmy narrację najnowszej kampanii dla Fundacji DKSM jest czekanie. Chcieliśmy, aby odbiorcy wczuli się w sytuację osoby czekającej na dopasowanie z dawcą szpiku. Jednocześnie zgodnie z hasłem „W tobie nadzieja na dopasowanie” komunikujemy, że to właśnie oglądający kampanię, mogą być osobami, które to czekanie mogą przerwać. Wierzymy, że dzięki kampanii więcej osób podejmie decyzję o zostaniu dawcą szpiku” – komentuje Tomek Bartek Jaroszewski z Walk Creative