Pierwsza w regionie CEE kampania opomiarowana pod kątem badania uwagi konsumentów
W pierwszym tego typu pomiarze na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wykorzystana zostanie innowacyjna metodologia firmy Lumen, bazująca na wykorzystaniu modelu i algorytmu LAMP, zbudowanych w procesach machine learning na ogromnej ilości danych zebranych w konsumenckich panelach eye-trackingowych.
Dzięki wykorzystaniu tej technologii pomiarowej można otrzymać dane na temat wskaźnika uwagi konsumentów dla poszczególnych formatów reklamowych i w podziale na kategorie wydawców, zaplanowanych w kampanii digital. Pozyskane z badania informacje pozwolą agencji OMD zestawić mierniki uwagi ze wskaźnikami dotyczącymi wydajności poszczególnych formatów.
Zobacz również
– Tworzenie skutecznych strategii dotarcia do konsumenta w świecie rozproszonej uwagi wymaga od nas poszukiwania nowych możliwości pomiaru i optymalizacji działań reklamowych. OMD od ponad roku optymalizuje kampanie w ramach programu Attention Planning, pomiar zastosowany w nowej odsłonie kampanii Maestro doskonale się w niego wpisuje. Jesteśmy przekonani, że informacje, które pozyskamy, przyniosą nowe wnioski dotyczące zachowań konsumenckich i pozwolą jeszcze skuteczniej optymalizować działania reklamowe marki McDonald’s, co przełoży się na wynik biznesowy klienta – komentuje Rafał Szafraniec, group account director w OMD.
– Nasz niezwykle innowacyjny program pomiarowy, jakim jest Teads Attention Program, umożliwia zbadanie i przetestowanie poziomu wskaźnika uwagi konsumentów (attention) w celu zwiększania skuteczności i wydajności kreacji. Dzięki współpracy reklamodawców, agencji i platform technologicznych program ten pozwala dostarczyć mediowcom i reklamodawcom niezwykle cenne insighty oraz rekomendacje pod kątem dalszej optymalizacji kampanii w celu budowania wzrostu marek reklamodawców w środowisku platformy mediowej Teads – podsumowuje Julita Ziółkowska, commercial director w Teads
Kampania „Maestro – wszystko czego chcesz od burgera”
Kampania, na której zostanie przeprowadzone badanie, otwiera powrót burgera Maestro, który w tym sezonie poza klasycznymi wariantami, pojawi się również w nowej wersji Maestro Caramelized Onion. Twarzami kampanii są ponownie aktorzy Borys Szyc oraz Michał Żebrowski, których przygody śledzimy niezmiennie od 2020 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
OMD odpowiada za strategię mediową kampanii, jej zakup w kanałach online jak i mediach offline oraz za nadzór nad wdrażanym pomiarem attention. Samo badanie będzie realizowane na formatach video, display oraz inReadSocial formatach reklamowych z portfolio partnera Teads imitującego posty socialowe. Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja DDB Warszawa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing