Duch elegancji i szyku, z nicią historii dwóch kultur – taka jest właśnie 26-letnia whisky Glenfiddich Grande Couronne, która przed chwilą zadebiutowała na globalnym oraz polskim rynku. Nowy wariant najczęściej nagradzanej whisky single malt na świecie, stanowi unikalne połączenie smaków oraz zapowiedź nadchodzącej degustacji. To także mariaż ze światem sztuki, która Grande Couronne jest niezwykle bliska oraz wyjątkowa współpraca z polską artystką – Malwiną Konopacką.
Są w życiu okazje, których doniosłość domaga się szczególnej celebracji. Towarzyszą im wówczas okazałe, znaczące spotkania z przyjaciółmi, znajomymi lub rodziną, aby wspólnie świętować to, co jest dla nas szczególnie ważne. Jak zatem podkreślić przełomowość chwili, aby stała się nie tylko punktem kulminacyjnym wydarzenia, ale również na długo zapisała się w naszej pamięci, tworząc wyraźne wspomnienie, do którego chcemy wracać? Właśnie dla takich momentów powstała prestiżowa seria Grand, składająca się z trzech różnych whisky, a wraz z nią 26-letnia Glenfiddich Grande Couronne, której mistrzowska kompozycja smaków ukoronuje każdą okazję.
Zobacz również
Proces produkcji Grande Couronne to wyjątkowa historia. To podróż przez smaki dwóch kultur, której pierwszy etap zaczyna się w Szkocji, w rodzinnej destylarni Glenfiddich w Dufftown. To właśnie tam, w beczkach wykonanych z europejskich oraz amerykańskich gatunków dębu, dojrzewała przez 24 lata nowa whisky single malt, a następnie przez kolejne dwa lata leżakowała w rzadko spotykanych beczkach po francuskim koniaku, zbierając słodkie nuty tego wykwintnego trunku. Dzięki starannie dobranemu procesowi dojrzewania, odzwierciedlającemu innowacyjne podejście marki do tradycyjnych rozwiązań, Grande Couronne stała się intrygującą nowością, łączącą dobrze znany smak szkockiej whisky, przełamany unikalnym finiszem aksamitnych aromatów kremowej kawy, brązowego cukru i delikatnej przyprawy korzennej.
Oprócz wyjątkowego smaku, który doceni każdy koneser whisky, Glenfiddich Grande Couronne wyróżnia również bogaty design butelki. Opakowanie inspirowane sztuką renesansu stało się motywem przewodnim opowieści o 26-letnim single malt. Glenfiddich, pewnie wkraczając w świat sztuki, po raz kolejny udowadnia, że whisky, oprócz nieporównanej uczty dla zmysłów, może być także okazją do poszukiwania głębszych inspiracji kulturalnych czy artystycznych. W efekcie takiego podejścia powstała butelka ozdobiona niezwykle precyzyjnym złotym filigree, stworzonym we współpracy z francuskim artystą Jeanem-Charlesem Desevre. Zaprojektowany przez niego ornament to autorska interpretacja zderzenia dwóch światów – francuskiego i szkockiego – dominujących w historii Grande Couronne. Dodatkowo unikalność projektu podkreśla eleganckie, drewniane opakowanie, które w swojej wewnętrznej części skrywa renesansowy malunek, idealnie komponujący się z bursztynowym kolorem whisky.
Glenfiddich, wprowadzając do sprzedaży nowy wariant whisky, postanowił jednak pójść o krok dalej, zapraszając artystów z całego świata do tego, aby w oparciu o projekt Francuza stworzyli swoją własną interpretację filigree, zabarwioną wpływami lokalnych kultur. Polska również będzie miała swojego reprezentanta. Do tego niecodziennego projektu została zaangażowana Malwina Konopacka, projektantka, ilustratorka i autorka kolekcji ceramiki OKO. Dzieło Malwiny, stworzone dla marki Glenfiddich, już niedługo zostanie przedstawione szerszej publiczności i wystawione na aukcję, z której dochód zostanie przekazany na Projekt 160/160 Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
26-letnia Glenfiddich dostępna jest na całym świecie od 24 marca bieżącego roku. Whisky Glenfiddich Grande Couronne można kupić w Polsce wyłącznie w najlepszych, wyselekcjonowanych punktach sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing