Nowa podstrona w Trendach Google poświęcona wyborom parlamentarnym

Google wprowadza specjalną podstronę w Trendach Google, pokazującą zainteresowanie Polek i Polaków zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Znajdują się tam informacje m.in. o tym, którzy politycy, partie polityczne i hasła związane z wyborami są najczęściej wyszukiwane w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2023-09-15

Google od lat tworzy rozwiązania, które pomagają użytkownikom na całym świecie uczestniczyć w procesach demokratycznych – ułatwiają wyborcom znalezienie wiarygodnych informacji, zapewniają bezpieczeństwo sztabów wyborczych i pomagają im w zarządzaniu ich obecnością online.

O wyborach w Trendach Google

Nowe narzędzie dostępne już dla polskich użytkowników to specjalna podstrona w Trendach Google, w całości poświęcona nadchodzącym wyborom parlamentarnym. Na platformie widnieje wiele informacji dotyczących tego, czym interesują się Polki i Polacy w kontekście wyborów.

Dzięki narzędziu Trendy Google można dowiedzieć się m.in., jakich informacji o głównych partiach politycznych Polacy szukają w wyszukiwarce Google najczęściej oraz jak zainteresowanie konkretną partią rozkłada się w danym tygodniu. Dostępne na platformie animacje pomagają zwizualizować zmiany w zainteresowaniu danym tematem np. na przestrzeni kilku dni lub ostatniego miesiąca.

Trendy Google pokazują też zainteresowanie wybranym tematem w podziale na województwa oraz popularność wyszukiwanych haseł (takich jak np. „program wyborczy”, „kandydaci do senatu” czy „okręgi wyborcze”) w ujęciu czasowym. Bardziej szczegółowe informacje na temat wyszukiwania konkretnej frazy – niezależnie, czy jest to nazwisko polityka, czy termin związany z wyborami – są dostępne po kliknięciu na ikonkę symbolizującą dane zagadnienie. Dla lepszej analizy wyników wyszukiwania, użytkownicy mogą samodzielnie modyfikować niektóre ustawienia, np. zakres dat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie dane wyszukiwania dotyczą zainteresowania danym tematem, partią, politykiem czy hasłem. Nie zastępują one wyników badania opinii publicznej i nie należy ich interpretować jako preferencji wyborczych.

Cyberbezpieczeństwo podczas wyborów

Na specjalnej stronie Google dedykowanej wyborom można dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób Google dba o bezpieczeństwo swoich użytkowniczek i użytkowników w sieci. Znajduje się tam m.in. bezpłatne szkolenie „Cyberbezpieczeństwo podczas wyborów” i szczegółowe informacje o programach skierowanych do osób szczególnie narażonych na ataki cyberprzestępców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Transparentność reklam wyborczych

Ponad 10 lat temu Google wprowadził Raport przejrzystości, który zawiera dane o tym, jak przepisy i działania podejmowane przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa wpływają na ochronę prywatności, bezpieczeństwo i dostęp do informacji w internecie.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei Centrum przejrzystości reklam zapewnia łatwy i szybki dostęp do informacji na temat reklam politycznych, takich jak np.  dane dotyczące wyświetleń danej reklamy czy wysokość jej budżetu. Użytkownicy mogą też dowiedzieć się, czy interesująca ich reklama została zweryfikowana przez Google i na które reklamy zostało nałożone ograniczenie.