Do realizacji tego projektu przedstawiciele Teatru wybrali poznańską agencję marketingowo-reklamową H7, która od podstaw przygotowała kompleksową identyfikacją wizualną operetki.
Proces kreacji nowego wizerunku Teatru został poprzedzony dogłębnymi analizami i stworzeniem strategicznych wytycznych odnośnie wszechstronnej komunikacji wizualnej jednej z kluczowych poznańskich instytucji kulturalnych. Przeprowadzony proces brandingu miał na celu przede wszystkim podkreślenie aspiracji instytucji oraz zwiększenie spójności jej wizerunku z planowanymi działaniami i projektami.
Zobacz również
– Zaproszenie do stworzenia kompleksowej komunikacji wizualnej jednej z kluczowych instytucji kulturalnych w Poznaniu było dla nas nie tylko wyzwaniem, ale i przyjemnością. Finalnie, powstała śmiała i nowatorska strategia komunikacji Teatru – mówi Marcin Kozubski, managing partner agencji H7.
Zmierzając do stworzenia silnego przekazu, głównym elementem uczyniono samą nazwę rozpisaną na sieci oraz kolorowe krzyże, które powstały w miejscach przecięcia siatki. Przedstawiony w ten sposób napis kształtem przypomina serce oraz diament, łącząc w sobie doskonałą jakość, bogactwo oferty i miłość do muzyki – skojarzenia bliskie widzom Teatru. Wielobarwne krzyże symbolizują z kolei różnorodne społeczności Teatru, które tworzą docelową grupę odbiorców spektakli.
Od szczegółu do ogółu
Ważnym elementem zmiany wizerunku było przygotowanie nowoczesnego layoutu strony internetowej. Nacisk został położony przede wszystkim na przedstawienie w przejrzysty sposób organizowanych wydarzeń kulturalnych instytucji. Dużą uwagę skierowano również na zaprojektowanie czytelnej i intuicyjnej nawigacji po stronie. Witryna internetowa została wdrożona wraz z systemem zarządzania treścią.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Na podstawie uprzednio przygotowanej specyfikacji, opracowano makiety funkcjonalne najważniejszych podstron serwisu. Pozwoliło to na precyzyjne określenie docelowej struktury serwisu, hierarchii treści oraz na dopracowanie aspektów związanych z ogólną użytecznością serwisu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przy wykorzystaniu wcześniej zaprojektowanej identyfikacji wizualnej przygotowano projekty graficzne, które nadały witrynie finalnej formy. Poszczególne rozwiązania i zabiegi graficzne dopasowane zostały do funkcjonującego sposobu komunikacji instytucji, nabrały one jednak bardziej nowoczesnego i dynamicznego charakteru.
– Najpierw stworzyliśmy od postaw logo i szereg materiałów promocyjnych. Następnie przystąpiliśmy do prac nad nowym serwisem www. Proces ten rozpoczęliśmy w sierpniu 2013 roku. Ostatecznie witryna została oddana do użytku pod koniec listopada 2013 roku. Nowa estetyka Teatru wpłynęła zarówno na ogólną czytelność strony internetowej jak i zwiększyła jego funkcjonalność – przekonuje Marcin Kozubski.
Na końcu agencja przystąpiła do prac programistycznych. Przygotowane uprzednio projekty zostały pocięte do szablonów HTML i CSS oraz zaimplementowany został system zarządzania treścią, który w łatwy sposób pozwala zarządzać bogatymi treściami serwisu. Z poziomu panelu administracyjnego możliwe jest edytowanie praktycznie każdego elementu witryny. Zarządzanie kalendarium, dodawanie nowych spektakli, aktualności czy materiałów graficznych jest szybkie i intuicyjne.
– Przyjęta strategia komunikacji wizualnej Teatru spotkała się dużą aprobatą użytkowników. Przejrzystość serwisu, zmodyfikowany układ treści, a także oszczędny design strony nawiązujący do naszego logotypu, w pełni zaspokajają potrzeby zarówno nowych jak i dotychczasowych widzów – mówi Vincenzo Corsini, kierownik marketingu Teatru Muzycznego w Poznaniu.