Nowa szata graficzna poznańskiego Teatru Muzycznego

Teatr Muzyczny w Poznaniu rozpoczął swoją działalność w 1956 jako Operetka Poznańska. Po prawie 60 latach istnienia instytucja zdecydowała się na szereg zmian związanych z całkowitą metamorfozą dotychczasowej polityki.
O autorze
2 min czytania 2014-01-27

Do realizacji tego projektu przedstawiciele Teatru wybrali poznańską agencję marketingowo-reklamową H7, która od podstaw przygotowała kompleksową identyfikacją wizualną operetki.

Proces kreacji nowego wizerunku Teatru został poprzedzony dogłębnymi analizami i stworzeniem strategicznych wytycznych odnośnie wszechstronnej komunikacji wizualnej jednej z kluczowych poznańskich instytucji kulturalnych. Przeprowadzony proces brandingu miał na celu przede wszystkim podkreślenie aspiracji instytucji oraz zwiększenie spójności jej wizerunku z planowanymi działaniami i projektami.

– Zaproszenie do stworzenia kompleksowej komunikacji wizualnej jednej z kluczowych instytucji kulturalnych w Poznaniu było dla nas nie tylko wyzwaniem, ale i przyjemnością. Finalnie, powstała śmiała i nowatorska strategia komunikacji Teatru – mówi Marcin Kozubski, managing partner agencji H7.

Zmierzając do stworzenia silnego przekazu, głównym elementem uczyniono samą nazwę rozpisaną na sieci oraz kolorowe krzyże, które powstały w miejscach przecięcia siatki. Przedstawiony w ten sposób napis kształtem przypomina serce oraz diament, łącząc w sobie doskonałą jakość, bogactwo oferty i miłość do muzyki – skojarzenia bliskie widzom Teatru. Wielobarwne krzyże symbolizują z kolei różnorodne społeczności Teatru, które tworzą docelową grupę odbiorców spektakli.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od szczegółu do ogółu

Ważnym elementem zmiany wizerunku było przygotowanie nowoczesnego layoutu strony internetowej. Nacisk został położony przede wszystkim na przedstawienie w przejrzysty sposób organizowanych wydarzeń kulturalnych instytucji. Dużą uwagę skierowano również na zaprojektowanie czytelnej i intuicyjnej nawigacji po stronie. Witryna internetowa została wdrożona wraz z systemem zarządzania treścią.

Na podstawie uprzednio przygotowanej specyfikacji, opracowano makiety funkcjonalne najważniejszych podstron serwisu. Pozwoliło to na precyzyjne określenie docelowej struktury serwisu, hierarchii treści oraz na dopracowanie aspektów związanych z ogólną użytecznością serwisu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przy wykorzystaniu wcześniej zaprojektowanej identyfikacji wizualnej przygotowano projekty graficzne, które nadały witrynie finalnej formy. Poszczególne rozwiązania i zabiegi graficzne dopasowane zostały do funkcjonującego sposobu komunikacji instytucji, nabrały one jednak bardziej nowoczesnego i dynamicznego charakteru.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Najpierw stworzyliśmy od postaw logo i szereg materiałów promocyjnych. Następnie przystąpiliśmy do prac nad nowym serwisem www. Proces ten rozpoczęliśmy w sierpniu 2013 roku. Ostatecznie witryna została oddana do użytku pod koniec listopada 2013 roku. Nowa estetyka Teatru wpłynęła zarówno na ogólną czytelność strony internetowej jak i zwiększyła jego funkcjonalność – przekonuje Marcin Kozubski.

Na końcu agencja przystąpiła do prac programistycznych. Przygotowane uprzednio projekty zostały pocięte do szablonów HTML i CSS oraz zaimplementowany został system zarządzania treścią, który w łatwy sposób pozwala zarządzać bogatymi treściami serwisu. Z poziomu panelu administracyjnego możliwe jest edytowanie praktycznie każdego elementu witryny. Zarządzanie kalendarium, dodawanie nowych spektakli, aktualności czy materiałów graficznych jest szybkie i intuicyjne.

– Przyjęta strategia komunikacji wizualnej Teatru spotkała się dużą aprobatą użytkowników. Przejrzystość serwisu, zmodyfikowany układ treści, a także oszczędny design strony nawiązujący do naszego logotypu, w pełni zaspokajają potrzeby zarówno nowych jak i dotychczasowych widzów – mówi Vincenzo Corsini, kierownik marketingu Teatru Muzycznego w Poznaniu.