Nowe buty adidas pomagają ograniczyć zużycie wody i energii

Nowe buty adidas pomagają ograniczyć zużycie wody i energii
adidas wprowadza na rynek obuwie, które ma przypaść do gustu miłośnikom minimalizmu, ale przede wszystkim osobom, dla których kwestie środowiska nie są obojętne. Według marki zużycie wody i energii podczas produkcji butów ma zostać zmniejszone średnio o ponad połowę.
O autorze
1 min czytania 2021-08-20

Firma celowo wyprodukowała buty w jednolitych białych odcieniach, by pominąć etap barwienia materiału. Proces nadawania koloru butom we wstępnej obróbce pochłania duże ilości wody, czego firma postanowiła uniknąć w trosce o środowisko. Podczas gdy obróbka końcowa jest obecnie nadal konieczna dla zachowania właściwości butów, adidas twierdzi, że pominięcie etapu barwienia butów pomoże zaoszczędzić wodę i energię o średnio 60%.

Nowa kolekcja obejmuje trzy produkty dla mężczyzn i kobiet: adicross ZX PRIMEBLUE, ZG21 Motion i ZG21 Motion BOA.

Tekstylna cholewka samego adicross ZX PRIMEBLUE jest wykonana co najmniej w 50% z tworzywa sztucznego Parley Ocean, podczas gdy w cholewkach ZG21 Motion i ZG21 Motion BOA wbudowano co najmniej 50% materiałów pochodzących z recyklingu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka twierdzi, że oszczędność wody w trakcie produkcji butów to kolejny obszar, w którym szuka sposobów na bardziej zrównoważony rozwój. Na początku roku firma zaprezentowała zupełnie nowe, bardziej przyjazne dla środowiska buty, które wykonano z materiału pochodzącego z korzeni grzybów, wcześniej wyhodowanego w laboratorium. Adidas podkreśla, że włączanie się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju są obecnie bardzo istotne dla marki, dlatego zdecydowała się na kolejny krok. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nieustannie analizujemy sposoby zmniejszenia naszego wpływu na środowisko, jeśli chodzi o nasze produkty. Dzięki tej kolekcji dajemy sportowcom kolejny powód, by czuli się dobrze w butach, które noszą – wyjaśnia Masun Denison, globalny dyrektor obuwia w Adidas Golf.