„Rok 2015 był rekordowy dla radia, które zanotowało kilkunastoprocentową dynamikę wzrostu rok do roku, wzrosła liczba klientów, radio znacząco ugruntowało swoją trzecią pozycję w torcie wydatków reklamowych” – mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF. „Z naszych analiz wynika, że bardzo duże zainteresowanie reklamą radiową utrzyma się również w przyszłym roku. Wysoką skuteczność naszych stacji w realizacji celów marketingowych podkreśla wielu klientów, olbrzymim atutem jest też wysoki zasięg naszych pakietów opartych o precyzyjnie sformatowane i uzupełniające się stacje” – dodaje Ramza.
W minionym roku wzrosły też wyniki słuchalności stacji Grupy RMF. Udział w czasie słuchania całej grupy wzrósł do 29,3% w ostatniej fali (z 27,8% w analogicznym okresie przed rokiem). Tak duże wzrosty były możliwe m.in. szybko rosnącej pozycji radia RMF FM (wzrost udziałów z 23,4% do 24,8%), ale też m.in. gigantycznemu (istotnemu) wzrostowi zasięgu dziennego RMF Classic o 22% w ciągu roku, do 610 tysięcy osób.
Zobacz również
Średnie zmiany cenników obowiązujących od 4 stycznia wyniosą (cały tydzień, cała doba): radia RMF FM: 8,8%, sieci RMF MAXXX i RMF Classic: 8,2%, pakietów RMF 3D i RMF na MAXXA: 8,7%, a RMF z Klasą: 8,8%.
„Pomimo korekt RMF FM ma najatrakcyjniejsze koszty dotarcia dla kluczowych targetów” – zaznacza Tomasz Ramza. Średnie CPP w grupie komercyjnej 16-49 lat jest najniższe wśród wszystkich ogólnopolskich rozgłośni i sieci radiowych.
Stacje Grupy RMF FM zapewniają wysoką skuteczność w docieraniu do szerokich grup docelowych, przy atrakcyjnym poziomie kosztowym oraz wysokich wynikach słuchalności.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowe cenniki dostępne są na stronie internetowej www.gruparmf.pl w sekcji oferta reklamowa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
dane: Radio Track, Millward Brown, 08-10.2015