Dzięki temu reklamodawcy będą mogli precyzyjnie kierować kampanie reklamowe do użytkowników zainteresowanych zakupem konkretnych produktów z obszaru FMCG (dóbr szybkozbywalnych).
Według badania IAB Polska “Programmatic” 81% badanych reklamodawców korzysta z danych o użytkownikach w kampaniach programmatic. Polscy marketerzy coraz bardziej ufają danym i chętnie prowadzą kampanie w oparciu o audience targeting. Wśród najważniejszych argumentów przemawiających za tym wyborem są pewność dotarcia do właściwej grupy użytkowników i wzrost konwersji na sprzedaż.
Zobacz również
Dzięki współpracy z Listonic, listą zakupów nr 1 w Polsce, Netsprint Audience zaoferuje reklamodawcom dane na temat intencji zakupowych internautów w zakresie produktów FMGC (głównie żywność i środki czystości). Profile użytkowników będą dostępne w sieciach Adkontekst i ContentStream, na wszystkich platformach DSP (Demand Side Platforms), z którymi współpracuje Netsprint – m.in. Adform, MediaMath, DoubleClick Bid Manager i Turn oraz w sieciach oferujących mailingi behawioralne: Email Network i INIS.
„Dzięki danym z systemu Listonic reklamodawcy mogą pokazać konsumentom potrzebującym w kuchni majonezu – reklamy majonezu, osobom planującym grilla ketchup, a gotującym tłusto tabletki na wątrobę i płyny do mycia naczyń. Nie korzystając z tych danych marnuje się często od 50 do 90% wydawanych pieniędzy, pokazując np. reklamy włoskich makaronów osobom, które makaronów nie kupują” – mówi Kamil Janiszewski, Head of Sales, Listonic Sp. z o.o.
Użytkownicy są precyzyjnie oznaczani dzięki danym przekazywanym przez Listonic. Listonic to lista zakupów na telefony komórkowe o ponad milionie pobrań połączona z 1 500 serwisami i blogami kulinarnymi. Teraz Netsprint posiada 8 milionów ciasteczek dotyczących planowanych zakupów produktów z segmentu FMCG. Ciasteczka pogrupowane są w 66 profili marketingowych. Reklamodawcy mogą za ich pomocą dotrzeć do wąsko sprofilowanych grup docelowych – np. użytkowników robiących zakupy rodzinne w hiper i super marketach, do osób preferujących ekstrawaganckie składniki i wyszukane dania, planujących domową imprezę, wykorzystujących konkretne produkty (np. oliwę, sery, bakalie) czy też szykujących jedzenie dla dzieci.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
“Cieszymy się, że wydawcy dostrzegają potencjał posiadanych przez siebie danych i chętnie zasilają nimi Netsprint Audience. Dzięki współpracy z renomowanymi dostawcami danych – takimi jak Listonic – jesteśmy w stanie coraz trafniej określać intencje zakupowe użytkowników i tym samym postrzegać ich jako realnych ludzi. Reklamodawcy otrzymują konkretne dane dotyczące ich grupy docelowej, co umożliwia im spersonalizowanie przekazu reklamowego i podniesienie skuteczności działań marketingowych” – przekonuje Iwona Kaźmierczak, Business Development Director, Netsprint S.A.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Netsprint Audience to największa polska platforma DMP (Data Management Platform), czyli hurtownia danych umożliwiająca gromadzenie danych o zachowaniach użytkowników i ich segmentację. Profile użytkownika są tworzone na podstawie danych otrzymanych od czołowych polskich wydawców, a następnie oferowane reklamodawcom, którzy mogą dzięki temu precyzyjnie kierować swoje kampanie reklamowe. Netsprint Audience gromadzi obecnie ponad 30 milionów ciasteczek zebranych w ponad 380 profili marketingowych. Dostępne w Netsprint Audience profile obejmują m.in.
- dane o zainteresowaniach (czym interesuje się dany użytkownik w sieci, jakie strony odwiedza)
- intencje zakupowe (co planuje kupić)
- demografia (wiek, płeć)
- socjografia (zawód, branża, przedział zarobków).
Reklamodawcy mają również możliwość tworzenia profili dedykowanych (np. osoby składające własny komputer, zainteresowani grami fantasy).