Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przygotowując się po raz kolejny do realizacji zabezpieczenia medycznego festiwalu powołała do życia jednostkę współpracującą z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego. Cały system opiera się na wolontariuszach Medycznego Patrolu – są wśród nich lekarze, ratownicy medyczni, pielęgniarki, położne, ratownicy KPP (kwalifikowanej pierwszej pomocy). Dla sprawnego działania konieczne jest utworzenie profilowanych zespołów. Nad całością czuwa koordynator medyczny wraz z załogą naszego centrum dowodzenia – dyspozytorami, którzy czuwają nad tym aby zespoły medyczne docierały tam, gdzie są potrzebne.
Zobacz również
W zabezpieczeniu medycznym festiwalu coraz mocniej wspierają nas także nowe technologie, z których Fundacja WOŚP, dzięki pomocy partnerów, coraz chętniej i obficiej korzysta.
Technologie w Centrum Dowodzenia
Niezwykle ważne w opiece medycznej jest szybkie dotarcie zespołu medycznego do osoby potrzebującej pomocy. Centrum dowodzenia wspiera firma Finder – dzięki systemowi lokalizatorów, zespoły medyczne nie mają trudności z dotarciem do osób potrzebujących pomocy. Firma CocoLab.pl i Mateusz Jabłoński przygotowali dla nas aplikację mobilną pozwalającą na prowadzenie w formie elektronicznej rejestru interwencji medycznych. Stały dostęp do rejestru wszystkich współpracujących zespołów pozwolił na błyskawiczne przekazywanie informacji niezbędnych do udzielania pomocy medycznej pacjentom. To pierwsza taka aplikacja w Europie! Żaden festiwal, ani żadna inna impreza masowa jeszcze takiego rozwiązania nie wdrożyła – a przy tak dużej liczbie uczestników, a co za tym idzie przy tak dużej liczbie interwencji medycznych, jest to narzędzie niezwykle potrzebne. Dzięki niej każdy zespół medyczny interweniujący w terenie mógł wprowadzić najważniejsze dane dotyczące niezbędnej pomocy medycznej, a dzięki temu wysyłany zostawał najlepiej przygotowany do danej sytuacji zespół wyjazdowy. Papierowe rejestry nie pozwalają na taką sprawną wymianę informacji, a w przeróżnych warunkach atmosferycznych, jakie mogą nas na Przystanku Woodstock spotkać, mogą stawać się nieczytelne, a w konsekwencji bezużyteczne. Każdy zespół dzięki pomocy firmy Play został wyposażony w telefon umożliwiający korzystanie z aplikacji i przesyłanie niezbędnych danych. Zebranie tych danych w rejestrze pozwala nie tylko na dokonywanie analizy i ulepszanie procedur i schematów działań w kolejnych latach, ale też na bieżącą ocenę i reagowanie na aktualną sytuację. Nasze Centrum Dowodzenia wraz z koordynatorem medycznym cały czas mieli dostęp do zestawień lokalizacji interwencji, ich rodzajów, potrzebnej pomocy – dzięki temu mogli jeszcze lepiej skoordynować pracę zespołów.
Aplikacja dla Woodstockowiczów
Dzięki profesjonalizmowi naszych służb medycznych jesteśmy przygotowani na bardzo różne zdarzenia, które mogą się wydarzyć na Przystanku Woodstock. Naszym priorytetem jest jednak, by tych zdarzeń było jak najmniej i by Woodstockowicze bawili się jak najbezpieczniej. W tym roku kolejny raz wspólnie z firmą Play udostępniliśmy bezpłatną woodstockową aplikację mobilną (na telefony z systemem Android i iOS), w której poza dobrze już znanymi opcjami takimi jak: harmonogram koncertów, zabawa oparta na grywalizacji i checkinowaniu, przydatnymi informacjami jak wygląda woodstockowe życie, pojawiło się dużo elementów związanych z bezpieczeństwem uczestników.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przede wszystkim informowaliśmy jak dbać o siebie i innych – o czym pamiętać pakując się na festiwal, jak radzić sobie z wysokimi temperaturami, jakie dokumenty trzeba posiadać, by bez problemów korzystać z opieki medycznej. W razie potrzeby poszkodowany lub ktoś z jego otoczenia mógł zajrzeć do aplikacji i łatwiej odnaleźć Medyczny Patrol, na naszej mapie zaznaczyliśmy bowiem szpital polowy oraz terenowe punkty medyczne. Przez cały czas trwania festiwalu aplikacja pozwalała na wysyłanie komunikatów bezpośrednio do użytkowników aplikacji. Ze względu na bardzo duże upały panujące w tym czasie w Kostrzynie nad Odrą na prośby Centrum Dowodzenia – wysyłaliśmy uczestnikom festiwalu alerty przypominające o sposobach walki z wysokimi temperaturami oraz prośby o rozważne korzystanie z infrastruktury wodnej na terenie festiwalu oraz w Kostrzynie nad Odrą. Przygotowaliśmy się także na bieżące komunikowanie potencjalnych problemów na dworcu PKP oraz wszelkich opóźnień pociągów, które mogłyby się pojawić ze względu na tak dużą liczbę wyjeżdżających osób. Na szczęście nie było takiej potrzeby – wszystkie służby pracujące na kostrzyńskim dworcu – spisały się na medal.
Aplikacja została przygotowana przez firmy Cocolab (iOS) i AppsWithUs (Android).
Korzystając z nowych technologii staramy się by były one jak najbardziej użyteczne w organizacji wydarzeń, a korzystanie z nich miało wymierny wpływ na komfort i bezpieczeństwo uczestników. Dzięki nim zabezpieczenie medyczne Przystanku Woodstock tworzy modele i standardy coraz lepsze, coraz skuteczniejsze i coraz bardziej wydajne.
Poniżej statystyki dotyczące liczby pobrań aplikacji:
- aplikacja Centrum Dowodzenia (4322 interwencji medycznych, 22 zespołów korzystających z aplikacji),
- aplikacja woodstockowa (iOS – 2243 ściągnięć, Android – 7746 ściągnięć).
Dziękujemy Fundacji WOŚP za udostępnienie danych.
- Allegro gra EKO – 4. REKOrd Guinnessa na Przystanku Woodstock
- Carlsberg: Największy Woodstockowicz
- #lovewoodstock – zostań fanmenagerem Przystanku Woodstock
- Jak promują się letnie festiwale w internecie? – infografika