Kluczowe pojęcia to inspiracja i poprawa jakości życia, nawiązujące do Planu „Życie w sposób zrównoważony”, to one determinowały charakter biura – od lokalizacji (w budynku Eurocentrum Office Complex, przy Al. Jerozolimskich w Warszawie), po aranżację wnętrz. Komfort pracy był jednym z czynników, które skłoniły firmę do przeprowadzki. Bliskość centrum miasta, węzłów komunikacyjnych a także infrastruktura usługowa dostępna w samym budynku utwierdzają nas w przekonaniu, że przeprowadzka była właściwą decyzją – mówi Jakub Zieliński – Office Coordinator & Project Implementation Specialist Unilever Polska.
We wnętrzach firmy dominują lekkie materiały – szkło pokryte grafikami, biały corian i ponad tysiąc sto metrów fototapet obrazujących poszczególne marki wchodzące w skład koncernu. Motywem przewodnim jest niebieska kolorystyka, w której utrzymane są wszystkie elementy wyznaczające ciągi komunikacyjne. W przypadku tak dużej powierzchni i rozbudowanej struktury firmy, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej jest wyjątkowo skomplikowanym i wieloetapowym procesem – mówi Paweł Gardasiewicz, Prezes Grupy Advertis. Należy skonfrontować międzynarodowy, korporacyjny SIW z lokalnymi zasobami oraz potrzebami pracowników. Dopiero końcowym aspektem są kreatywne rozwiązania – praca nad formą.
Zobacz również
Przemyślane wyznaczenie tras pokonywanych przez poszczególnych pracowników ma tu szczególne znaczenie, ponieważ firma Unilever konsekwentnie wybiera aranżację przestrzeni typu open space. Taki układ ułatwia przepływ wiadomości między pracownikami, ale też wymaga specjalnych rozwiązań usprawniających komunikację, aby uniknąć szumu informacyjnego. Wydzielone zostały strefy relaksu, wyciszone pomieszczenia do pracy samodzielnej, sale konferencyjne, kuchnie. Ciekawym rozwiązaniem jest też wyodrębnienie stanowisk typu sharedesk, przeznaczonych dla pracowników gościnnych oraz pracujących w sposób mobilny. Aranżacja przestrzeni jest szczegółowo dopasowana do specyfiki pracy panującej w firmie Unilever.
Podział przestrzeni, którego nie wyznaczają ściany, otwiera duże możliwości dla rozwiązań designerskich. Dlatego siedziba firmy Unilever zdecydowanie odbiega od zwyczajowego wyobrażenia o biurze, nie tylko pod względem standardu wykonania i udogodnień dla pracowników, lecz także wystroju. Spędzamy w pracy znaczną część naszego życia, warto więc zadbać o to, aby było to miejsce przyjazne. Funkcjonalność powinna współgrać z estetyką. Kiedy pracujemy w komfortowych warunkach czujemy się docenieni, łatwiej identyfikujemy się z pracodawcą i chcemy być częścią jego sukcesu – podkreśla Monika Gardasiewicz, Art Director Grupy Advertis. Pracownicy zwracają coraz większą uwagę na wygląd siedziby firmy, który staje się równie istotny jak lokalizacja i pozycja na rynku. Nowa, atrakcyjna siedziba świadczy o rozwoju i przyczynia się do wzrostu wartości marki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell