Każdy z nas potrzebuje obok siebie bratniej duszy, z którą może dzielić smutki i radości, powierzyć jej swoje tajemnice czy miło spędzać czas. Według badań CBOS aż 45% Polaków wymienia grono przyjaciół wśród najważniejszych wartości, jakimi kierują się w codziennym życiu. Każda przyjaźń musiała rozpocząć się kiedyś od.. pierwszej rozmowy.
Choć wydaje się to bardzo proste, to jednak zwykle nawiązywaniu nowych relacji towarzyszy lekki stres i nieśmiałość. Jest to zupełnie normalne, a co więcej – potrzebne! Jak wynika z badań naukowców[2] cząsteczka sygnałowa, która reguluje reakcję mózgu na stres, odpowiada także za to, że chętniej zawieramy nowe znajomości, a umiarkowany lęk społeczny jest konieczny do nawiązywania bezpiecznych i udanych relacji z ludźmi. Jak przełamać nieśmiałość i zacząć pogawędkę?
Zobacz również
Wybór ma znaczenie
Jak mawia porzekadło „pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz”. Mamy jedynie kilka, kilkanaście sekund, by nasz rozmówca wyrobił sobie o nas opinię na podstawie m.in. wyglądu, zachowania czy gestów. By zwrócić uwagę nieznanej osoby oraz z powodzeniem kontynuować znajomość, trzeba więc odpowiednio „zagadać”. Zamiast szukać pretekstu, jak pytanie o pogodę czy godzinę, warto zaprosić nowo poznaną osobę do swego rodzaju gry towarzyskiej i… dać rozmówcy możliwość wyboru! To dobry start do dłuższej relacji.
– Zainspirowani sukcesem Mentos Say Hello po raz kolejny zachęcamy konsumentów do wspólnej zabawy. Wakacyjna propozycja od Mentos – cukierki do żucia This or That o smaku Tutti Frutti – to nie tylko pyszna przekąska, ale jednocześnie także zaproszenie do rozmowy i poznawania nowych osób w nietypowy sposób. Cukierki This or That to ciekawa gra również dla już istniejących znajomości – pozwala ona lepiej się poznać i dowiedzieć się, co lubią znajomi lub najbliższa rodzina. A co tym razem znajdziemy na cukierkach Mentos?– Każda drażetka zawiera nadruk z jednym pytaniem, np. „rower, czy samochód?”, „kot, czy pies?”, które pozwoli rozpocząć luźną pogawędkę i poznać się lepiej. Przygotowaliśmy 35 unikalnych wariantów, dzięki czemu tematów z pewnością nie zabraknie. Kuszące owocowym smakiem cukierki dostępne są w wygodnej rolce, dlatego możemy je mieć zawsze pod ręką i podzielić się nimi z nowo poznanymi znajomymi – mówi Michał Bonecki, consumer marketing manager Perfetti Van Melle Polska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing