Podczas konferencji Google Marketing Live, która odbyła się 24 maja, zostały przedstawione nowości oraz innowacje dla marketerów i przedsiębiorców w obrębie Google Ads, innych narzędzi Google oraz YouTube. Celem Google było pokazanie, jak pracuje nad tym, by uwolnić potencjał firm i przyspieszyć ich rozwój, a także pomóc im szybko odnaleźć się w szybko zmieniającym się środowisku reklamowym. Jakie innowacje reklamowe oraz nowe ogłoszenia związane z e-commerce zostały zaprezentowane podczas wydarzenia?
Przyszłość marketingu w wyszukiwarce Google oraz na YouTube
Używając odpowiednich narzędzi, przedsiębiorcy mogą spotkać swoich klientów dokładnie tam, gdzie obecnie coraz częściej kupują, czyli w internecie. Wszelkie opinie i spostrzeżenia naszych klientów, a także branży i przedsiębiorców pomagają nam kształtować każdą decyzję związaną z produktami i inwestycjami, jaką podejmujemy w zespole Google Ads – mówił Jerry Dischler, vice president / general manager, Google Ads.
Zobacz również
Konsumenci coraz częściej korzystają z wyszukiwarki Google i YouTube podczas podejmowania decyzji o zakupie danego przedmiotu lub usługi. Każdego dnia takie informacje są wyszukiwane w Google ponad miliard razy[1].
Jeszcze w tym roku reklamodawcy będą mogli udostępniać nową, odświeżoną wizualnie wersję reklam w zakładce Zakupy klientom ze Stanów Zjednoczonych. Będą one wyraźnie oznaczone jako reklamy i znajdą się w dedykowanych miejscach reklamowych na całej stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowa wizja reklam produktowych w nowych, wizualnie angażujących wynikach wyszukiwania (wyniki wyszukiwania tylko w USA)
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie ponad 90% Amerykanów używa lub rozważa wykorzystanie technologii AR do robienia zakupów[2]. Wkrótce sprzedawcy będą mogli wyświetlać modele3D swoich produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google, dzięki czemu kupujący będą mogli łatwo je dopasować do swojej przestrzeni lub zobaczyć „z bliska”.
W nadchodzących miesiącach Google udostępni także możliwość dodania i promowania benefitów lojalnościowych wśród potencjalnych klientów w USA, którzy aktualnie robią zakupy w Google. Programy lojalnościowe, które już wkrótce będzie można łatwo zintegrować z Google Ads, mogą pomóc w umacnianiu relacji z dotychczasowymi klientami.
Klienci w USA mogą zobaczyć korzyści płynące z programu lojalnościowego w Google
Dzięki kampaniom Performance Max – i wykorzystaniu kanału produktowego – firmy będą mogły zwiększyć liczbę rejestracji do programów lojalnościowych dostępnych online w YouTube, sieci reklamowej, wyszukiwarce, Discover, Gmailu i Mapach.
Od dziś kampanie wideo zachęcające do działania i kampanie promujące aplikacje będą skalować się automatycznie do YouTube Shorts. Te krótkie filmy są już dzisiaj wyświetlane ponad 30 mld razy dziennie, czyli ponad cztery razy więcej niż rok temu.
Jeszcze w tym roku Google umożliwi połączenie kanału produktowego z kampaniami, dzięki czemu reklamy wideo w YouTube Shorts będą przynosić lepsze efekty.
W ciągu ostatniego roku prowadzone były reklamy w ramach YouTube Shorts, a od teraz Google będzie stopniowo udostępniać je wszystkim reklamodawcom globalnie.
Lepsze wyniki przy wykorzystaniu automatyzacji i danych
Kampanie Performance Max wspierają przedsiębiorców w dotarciu do klientów w ramach różnych kanałów Google. Do narzędzia dodano sześć nadchodzących dodatków:
- Więcej możliwości eksperymentowania, takich jak testy A/B, dzięki którym będzie można zobaczyć w jaki sposób Performance Max generuje więcej konwersji wynikających z personalizacji.
- Rozszerzone wsparcie dla zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads.
- Wsparcie celów sprzedażowych, by optymalizować sprzedaż w sklepie, zwiększać liczbę odwiedzin czy działań lokalnych.
- Maksymalizacja efektów działań, dzięki kampaniom o dużej frekwencji wyświetlania reklam w określonym czasie, by wspierać osiąganie założonych celów sklepu podczas wydarzeń sezonowych.
- Nowe statystyki i objaśnienia, w tym informacje o konsumentach, odbiorcach i aukcjach, dzięki którym będzie można dowiedzieć się, co wpływa na skuteczność.
- Wyniki optymalizacji i rekomendacje, dzięki którym będzie można sprawdzić, jak usprawnić kampanie.
Strona Statystyki wykorzystuje uczenie maszynowe, by pokazywać aktualne i zbliżające się zainteresowanie produktami lub usługami, które są najbardziej związane z działalnością danej firmy. Google ma możliwość dostarczania takich danych na podstawie miliardów wyszukiwań dokonywanych każdego dnia i milionów informacji, które analizujemy podczas każdej aukcji reklamowej.
Oto trzy nowe raporty, które będą dostępne w nadchodzących miesiącach:
- Statystyki atrybucji pokazują, jak reklamy działają wspólnie w różnych obszarach i narzędziach Google – takich jak wyszukiwarka, sieć reklamowa i YouTube – by napędzać konwersje.
- Statystyki budżetowe wyszukują nowe możliwości optymalizacji budżetu i pokazują tempo wydatków w zestawieniu z celami budżetowymi.
- Statystyki odbiorców na podstawie danych first-party pokazują, jak segmenty klientów, takie jak te utworzone za pomocą kierowania na listę klientów, zwiększają skuteczność kampanii.
Statystyki atrybucji pokazują, jak reklamy ze sobą współpracują, by optymalizować wyniki
Statystyki budżetowe przedstawiają tempo realizacji budżetu i pokazują możliwości optymalizacji
Statystyki odbiorców pokazują, które listy klientów dostarczają najlepsze rezultaty
Budowanie odporności firm w zmieniającym się środowisku
Google jeszcze w tym roku wprowadzi innowacje, takie jak Moje Centrum Reklam, by zapewnić użytkownikom kontrolę nad prywatnością podczas korzystania z Internetu. Użytkownicy będą mogli wybierać typy reklam, które chcą oglądać częściej lub rzadziej, i kontrolować sposób, w jaki ich dane wpływają na reklamy, które widzą w YouTube, wyszukiwarce Google i na karcie Discover.
Te rozwiązania mogą i powinny wciąż pracować na korzyść reklamodawców. Google zapewnia, że równoczesne zwiększenie prywatności użytkowników i wspieranie ekosystemu dla reklamodawców jest jak najbardziej możliwe.
[1] Dane wewnętrzne Google, globalne, 2021 r.
[2] Badanie technologii Ipsos/Google Shopping, USA, „Everything Is Shoppable,” S6. Which statement best describes your position on using augmented reality (AR) for shopping? Baza: Gen. pop. n=1,835, wrzesień 2020 r.
[3] W Europie kampanie Performance Max można używać z dowolną usługą porównywania cen (CSS). Reklamy będą wyświetlane w ogólnych wynikach wyszukiwania i na wszystkich innych przestrzeniach, które zostały włączone przez CSS.