Alexa Amazona czy Siri Apple’a to typowo kobiece asystentki głosowe. Mimo że na rynku pojawia się coraz więcej tego typu urządzeń, głosy kobiece częściej wykorzystywane są w usługach, zaś męskie w nieco „poważniejszych” rolach, np. w aplikacjach ubezpieczeniowych lub bankowych. Odbija się to powoli echem, zwłaszcza wśród osób walczących o równouprawnienie płci.
Z tego powodu firma Vice Media wraz z agencją Virtue postanowiły stworzyć jedynego w swoim rodzaju wirtualnego asystenta, którego głos jest… neutralnie płciowo. Q, bo tak nazywa się urządzenie, nie mówi ani męskim, ani żeńskim głosem.
Zobacz również
Udało się to wypośrodkować dzięki określeniu parametrów neutralnego płciowo głosu. Następnie nagrano 5 głosów, które nie zostały jednoznacznie zdefiniowanie jako męskie lub żeńskie.
Po odpowiedniej modulacji, tak by odpowiadały parametrom neutralnego płciowo głosu, zaprezentowano je osobom, które brały udział w specjalnym badaniu. Miały one wskazać, w skali od jeden do pięciu, który głos jest męski, a który kobiecy. Głosy były modulowane tak długo, aż uczestniczy badania zaczęli postrzegać je jako neutralne płciowo.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak wprowadzenie Asystenta Google w języku polskim wpłynie na działania marketingowe w 2019 roku? Z jakimi wyzwaniami dla agencji i marek to się wiąże?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W Międzynarodowym Dniu Kobiet McDonald’s ogłosił nową strategię korporacyjną pod hasłem „Better Together: Gender Balance & Diversity”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.