Nowy dział w strukturach Grupy Amica

Ponad 50 krajów na 4 kontynentach – tam obecna jest Grupa Amica. Firma rośnie w bardzo szybkim tempie, a budowanie silnej i rozpoznawalnej marki w całej Europie oraz na wybranych rynkach światowych wymaga sprawnego zarządzania. Dlatego Amica powołała nowy dział – Marketing Globalny...
O autorze
1 min czytania 2017-08-30

…na którego czele stanęła Wioleta Wróbel.

Wraz z ekspansją firmy, a co za tym idzie obecnością w wielu krajach, pojawiła się potrzeba zadbania o jakościową komunikację marki z konsumentami spoza Polski. Sprawiło to, że w strukturach spółki pojawił się nowy dział – Marketing Globalny.

Marketing jest niezwykle istotnym narzędziem w prowadzeniu biznesu, również w spółce Amica. Dlatego utworzenie nowego działu pozwoli na pełniejsze wykorzystanie potencjału tak dużej firmy, jak nasza – mówi Jarosław Drabarek, Prezes Zarządu Amica Handel i Marketing.

Celem działu Marketing Globalny jest optymalne wykorzystanie środków i wiedzy doświadczonego zespołu do tworzenia strategii działań marketingowych oraz koordynowania ich realizacji w poszczególnych krajach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przez ostatnie kilka lat nasze struktury powiększały się wraz z wejściem na nowe rynki. Po tak intensywnym okresie dla Grupy, nadeszła chwila refleksji na temat tego, że aby móc dalej się rozwijać, pewne elementy funkcjonowania firmy należało inaczej poukładać. Efektem tego jest nowy dział Marketingu Globalnego. W jego skład wchodzi zespół strategiczny oraz zespół odpowiedzialny za kontakty ze wszystkimi rynkami. W zespole strategicznym są komórki odpowiedzialne za kategorie, za digital, media, content oraz trade – mówi Wioleta Wróbel, dyrektor działu.

Komórka Marketing Globalny składa się z dwóch zespołów. Strategiczny zespół jest odpowiedzialny za tworzenie długoterminowych strategii działań komunikacyjnych, wyznaczanie standardów. Realizowane przez komórkę projekty będą tworzone przez międzynarodowe zespoły.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drugi zespół pełnić będzie rolę łącznika między strategią a lokalnymi oddziałami – jego członkowie będą mieć istotny wpływ na finalny kształt materiałów, dostarczając wiedzy dotyczącej potrzeb rynkowych i różnic kulturowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Powstanie nowego działu to krok w kierunku budowania coraz mocniejszej pozycji wśród producentów AGD o zasięgu globalnym. Celem Grupy Amica jest pozyskiwanie nowych rynków i klientów, nie zapominając jednak o kluczowym rynku czyli tym rodzimym.