Giovanni wnosi do Lenovo DCG imponujące doświadczenie. Zajmując różne wyższe stanowiska kierownicze, optymalizował pracę działów sprzedaży w międzynarodowych firmach technologicznych osiągających obroty rzędu miliardów dolarów.
Przed przejściem do Lenovo, Giovanni Di Filippo był wiceprezesem regionu EMEA ds. współpracy z partnerami, sprzedaży i sojuszy strategicznych w firmie Riverbed Technology, w której realizowana przez niego strategia zorientowana na kanały sprzedaży zaowocowała tytułem Regionu Roku. Wcześniej zajmował różne stanowiska na szczeblu wiceprezesa globalnego w działach współpracy z partnerami i sprzedaży SAP. W Cisco zajmował początkowo stanowisko dyrektora zarządzającego regionów Europy Środkowej i Wschodniej oraz Zatoki Perskiej, a następnie całego regionu Europy Środkowej i Wschodniej, WNP i Bliskiego Wschodu, obejmującego 42 państwa i osiągającego obroty 3 mld USD. Przedtem zyskał doświadczenie jako lider w firmach Sun Microsystems i Compaq Computers, rozwijając sprzedaż w środowiskach międzynarodowych. Ostatnio Giovanni współpracował z kilkoma europejskimi startupami, dbając o ich stabilny rozwój i organizując międzynarodowe działy sprzedaży, co zapewniło mu cenny wgląd w kwestie biznesowej sprawności i innowacyjności.
Zobacz również
Giovanni jest zdeklarowanym zwolennikiem inteligentnych modeli sprzedaży opartych na całym ekosystemie partnerów. Opracował własną, innowacyjną architekturę biznesową nowej generacji znaną jako model szybkiej sprzedaży operacyjnej i model kwadrantu partnerskiego. Jego pasją jest też rozwój pracowników i budowanie zespołu, który koncentruje się na satysfakcjonującej i owocnej współpracy z partnerami i klientami.
– Technologia może zrobić bardzo wiele dla społeczeństwa cyfrowego, jeśli w centrum działań znajdzie się człowiek i jego doświadczenie, które pozwoli znaleźć odpowiedzi na pytania – jak powinna działać inteligentna technologia by służyła wszystkim, jak może ułatwić codzienne życie, a nawet jak realnie może pomóc w rozwiązaniu niektórych z największych wyzwań ludzkości – mówi Giovanni.
Giovanni mieszka w Szwajcarii, w Zurychu. Ma tytuły licencjata i magistra w różnych dziedzinach, takich jak bankowość, administracja w biznesie, sprzedaż i marketing, a także kilka dyplomów biznesowych z różnych krajów. Więcej informacji od samego Giovanniego będzie można usłyszeć podczas MWC’20 w Barcelonie od 24 lutego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing