Powolnie przesuwająca się kamera wzdłuż krajobrazu łąki i drzew, które kołyszą się od powiewu wiatru. W tle zaś słychać rozmowę, a wraz z nią na dole ekranu stopniowo pojawiają się miniaturowe zdjęcia zabawek, gier, słodyczy czy książek.
Tak prezentuje się spot Poczty Polskiej, który zamiast reklamować usługi dostępne w placówkach, skupia się na promocji produktów, które możemy tam znaleźć. W opisie kreacji zamieszonej na profilu Poczty Polskiej na YouTubie widnieje hasło „Na każdą okazję. Przy okazji. Dla najbliższych.”
Zobacz również
Spot szybko zdobył duży rozgłos, lecz nie z tych powodów, dla których powinien. Internauci krytykowali reklamę głównie za to, że nie promuje usług oferowanych przez Pocztę Polską, a produkty, które można tam kupić. „Właśnie dlatego wolę wysłać list polecony kurierem za 15 zł niż czekać aż babcia w berecie wybierze jeden z 30 kalendarzy z papieżem” – napisał jeden z użytkowników YouTube’a.
Inni natomiast skrytykowali spot za kiepską jakość. „Stockowy film z polem, stockowe obrazki, czarny pasek na pół ekranu i paskudnie wklejone logo w rogu ekranu. Doprawdy, piękna ta reklama cała…” – czytamy w komentarzach.
A wy co sądzicie o nowym spocie Poczty Polskiej? 😉
Poznaj Cropink – szybko i prosto twórz reklamy produktowe. Uwolnij Twoją kreatywność
Aktualizacja 10.04
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się okazało owy spot kosztował całe 3867 zł.
PS
Polskie marki szybko zdążyły odpowiedzieć na spot Poczty Polskiej.
PS2
Sprzedaż wydawnictw i produktów w placówkach pocztowych to szybko rosnący segment biznesowy Poczty Polskiej. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet i ponad 1,5 mln szt. książek.