Zobacz nasze pozostałe podsumowania >
Zobacz również
Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2015 roku?
Dla marki Amica w Polsce najważniejszym wydarzeniem jest kontynuacja procesu repozycjonowania marki i wejście w jego drugi etap. Cały proces repozycjonowania marki Amica rozpoczęty w 2013 i konsekwentnie prowadzony przesuwa markę w kierunku upper-mainstreamu i jednocześnie dobudowuje kompetencje w całej gamie sprzętu AGD, dodając marce Amica cech pożądanych przez konsumentów w tej właśnie części rynku. Bardzo miło jest obserwować, jak zmienia się jej postrzeganie no i na rosnące udziały rynkowe w określonych przez nas segmentach rynku.
Najważniejszy sukces według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?
Podsumowując ten rok, jakoś tak ciężko znaleźć jakiś fajny przełom, sukces, wydarzenie, takie które powaliłoby na kolana, bądź przeszło do annałów marketingu… Może to był po prostu rok dobrej, organicznej pracy marketerów? Oczywiście, pojawiło się kilka kampanii przyciągających uwagę, jest kilka ciekawych przykładów dobrze prowadzonych działań i akcji, które odniosły sukces w 2015 i mam nadzieję, że zobaczymy je np. w konkursie EFFIE w przyszłym roku.
Największa porażka według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?
Ciągłą porażką branży jest nadal brak pełnego monitorowania wydatków na reklamę w sieci. W sieci, w której wszystko inne jest mierzalne i policzalne.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie trendy były według Państwa najciekawsze w 2015 roku? Czego spodziewają się Państwo w 2016?
Mobile. Użytkowanie mobile. Kupowanie przez mobile. Życie z mobile. Życie w mobile…
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dobrym znakiem też są rosnące wydatki na komunikację i działania marketingowe, co oznacza, że możemy śmielej patrzeć w nadchodzący rok.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce? Jakie są największe wyzwania przed nią stojące?
Największym wyzwaniem, i to oczywiście nie tylko w Polsce, jest pogoń za konsumentem. W zasadzie to klient stał się towarem. Czasy mówienia marki do klienta to już zamierzchła przeszłość, dialog marka = klient w zasadzie już też. Teraz to konsument mówi do marki i oczekuje, że marka będzie słuchać i reagować. Niestety, widzimy, że nie wszystkie marki zdały sobie z tego sprawę i jeszcze stosują solidnie konserwatywne podejście.
Najlepsza według Państwa kampania/akcja w 2015 roku?
Boję się nie napisać, że Gwiezdne Wojny… No ale skoro Moc się przebudza…
Może jestem po prostu w targecie, a może te Gwiezdne Wojny są już faktycznie wszędzie – jak w tej starej anegdocie: boję się otwierać lodówkę, bo stamtąd też mogą wyskoczyć. Kto za tym wszystkim stoi? Spectre?
Czy planują Państwo w nadchodzącym roku jakieś zmiany w strukturze budżetu marketingowego? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Konsekwentnie koncentrujemy się na budowaniu zasięgu i jednocześnie precyzyjnym targetowaniu działań zorientowanych na konsumenta będącego w procesie zakupu. Struktura budżetowa naszych działań jest oczywiście dopasowana do tego gdzie i jak możemy dotrzeć z komunikatem do konsumenta.
Stawiamy na generowanie user experience, real-time marketing, mikromomenty, content matketing i automatyzację.
Zobacz nasze pozostałe podsumowania >