Zobacz nasze pozostałe podsumowania!
Zobacz również
Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2015 roku (np. kampania, zmiany w strukturze, wykorzystanie nowych kanałów lub technologii)?
Wejście marki Danio w nowy segment produktów poprzez launch Danio Shake It, które wsparte było kampanią wykorzystującą nowe media i m.in. dającą konsumentom możliwość udziału w grach miejskich – zarówno organizowanych „w realu” jak i on-line przy wykorzystaniu streetview.
Najważniejszy sukces według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?
Sukcesem branży jest ilość złotych statuetek Effie przyznanych w tym roku – świadczy ona o coraz wyższym poziomie kampanii i widać na przykładzie laureatów jak dużą rolę odgrywa bliska współpraca pomiędzy partnerami i ich skupienie na wspólnych celach.
Największa porażka według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?
Nie jest to konkretne wydarzenie czy kampania – porażką jest dla mnie popadanie w schematy, które powoduje, że komunikacja w ramach wielu kategorii staje się generyczna i mało oryginalna, a w konsekwencji przewidywalna i mniej skuteczna.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jakie trendy były według Państwa najciekawsze w 2015 roku? Czego spodziewają się Państwo w 2016?
Rozwój płatnego dostępu do treści i coraz większej konieczności dostarczania przez marketerów wartościowego contentu. Dodatkowo patrząc na tempo zmian i ilość pojawiających się nowych aplikacji, spodziewam się, że w 2016 roku pojawi się nowy touchpoint, o którym dziś jeszcze nie słyszeliśmy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce? Jakie są największe wyzwania przed nią stojące?
Branża w Polsce jest znacznie bardziej elastyczna, niż ma to miejsce na innych rynkach, a jeśli chodzi o jakość goni wielkie agencje pracujące za granicą. Żeby sprostać wyzwaniom, jakie przed nią stoją kluczowe jest według mnie skupienie się na jednym: odważnej i skutecznej kreacji. Powinniśmy robić więcej kampanii, które będą nas ekscytować, z których będziemy dumni i które będą znane za granicą.
Najlepsza według Państwa kampania/akcja w 2015 roku (na świecie/w Polsce)?
Z podziwem obserwuję, jak świat przygotowywał się (albo raczej był przygotowywany) na premierę nowej części Gwiezdnych Wojen. Premiera filmu ma wpływ na wiele kategorii i branż, a całość tej machiny wzajemnie się napędza – postaci z filmu nakłaniają do kupna produktów, które sygnują, a same produkty budują świadomość nowego filmu. To wszystko dzieje się przy ogromnym zaangażowaniu fanów na całym świecie.
Czy planują Państwo w nadchodzącym roku jakieś zmiany w strukturze budżetu marketingowego? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Nie jest dla nikogo niespodzianką, że podążając za naszymi konsumentami coraz większe środki angażujemy w nowe media.
Zobacz nasze pozostałe podsumowania!