Zobacz nasze pozostałe podsumowania!
Zobacz również
Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2015 roku?
W 2015 roku postawiliśmy na video content marketing z pomysłem i to się rzeczywiście sprawdziło. Była to druga kampania Dekoral z cyklu Kolorowa Polska, którą generalnie uważamy za sukces. Już w 2015 roku zaczęliśmy przygotowania do strategicznych zmian, ale o tym dopiero więcej będę mógł powiedzieć w 2016 roku 🙂 Nowym elementem w bieżącym roku było dla nas również wejście na Instagrama. Kolejny sukces to ciekawy projekt technologiczny, którego rozwój zapoczątkowaliśmy – ale też o tym więcej będę mógł powiedzieć dopiero w roku 2016 🙂
Najważniejszy sukces według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?
Dla mnie takim najważniejszym sukcesem w Polsce jest dynamiczny rozwój video, vlogosfery, ale też blogosfery. Na naszych oczach urodziło się nowe medium. Oczywiście ten rynek dojrzewał przez lata, ale dopiero w 2015 roku stał się jakościowy i pojawiły się na nim spektakularne sukcesy zasięgowe (min. virale Wardęgi, które wyszły poza polski rynek). Jak sądzę rozwój będzie trwał i poziom realizacji będzie rósł. Zeszłoroczna strategia naszej marki by skupić się na obszarze wydaje się w tym kontekście słuszna.
Największa porażka według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku?
Zdarzyło się parę potknięć, ale ja osobiście źle się czuję w roli wytykającego błędy. Raczej staram się skupiać na tym, co my możemy poprawić, bo nawet w dobrze działającej maszynie zawsze znajdą się jakieś elementy do poprawy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie trendy były według Państwa najciekawsze w 2015 roku? Czego spodziewają się Państwo w 2016?
Trendem jest dynamiczny rozwój Instagrama (na który w 2015 marka Dekoral weszła) no i dużo mówi się o Snapchacie. O ile ten pierwszy kanał po latach powolnego rozwoju nabrał wiatru w żagle, a system reklamowy udostępniony dla polskiego rynku, na pewno mu pomoże w dalszym rozwoju, to ten drugi jest jeszcze trudny do skonsumowania w przypadku celów komercyjnych. Bo Snapchata i agencje i marki dopiero uczą się wykorzystywać – zobaczymy, jak to się rozwinie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce? Jakie są największe wyzwania przed nią stojące?
Myślę, że kondycja jest dobra. Jest wiele dobrych pomysłów. Niektóre z nich przebijają się nawet poza Polskę. Agencja, która nas obsługuje (Biuro Podróży Reklamy) świadczyła w 2015 roku usługi dla marek PPG w kilku krajach. My pracujemy w każdym razie z takimi agencjami, które dostarczają dobre rozwiązania, ale oczywiście jest też pewnie trochę wadliwych rozwiązań na rynku.
Najlepsza według Państwa kampania/akcja w 2015 roku (na świecie/w Polsce)?
Wydaje mi się, że to co robi w Polsce Lidl zasługuje na duży szacunek. W pełni profesjonalna robota, wprawdzie oparta na bardzo dużym budżecie ale jednak. W ciągu ostatnich 3 lat marka praktycznie zmieniła swój wizerunek (w oczach konsumentów) jakby za pomocą przekręcenia pokrętła – tak skutecznie.
Czy planują Państwo w nadchodzącym roku jakieś zmiany w strukturze budżetu marketingowego? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Oczywiście mamy swoje plany, ale szczegółów jeszcze nie mogę zdradzić 😉 Na pewno będziemy bacznie śledzić zachowania Konsumentów i na nie reagować. Myślę, że będziemy obserwowali dalszy wzrost znaczenie kanałów video. Mobile także powinien kontynuować mocny wzrost, a wydaje mi się, że w Polsce jest jeszcze mocno niewykorzystany.
Zobacz nasze pozostałe podsumowania!