Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
ASTOR jest polską marką technologiczną budowaną konsekwentnie od prawie 30 lat. W 2014 roku zdefiniowaliśmy zespołowo wizję dla naszej marki, która brzmi „Gdzie technologia spotyka człowieka”. W wypracowanie tej wizji była zaangażowana prawie cała firma. Od tego momentu staramy się w każdym działaniu konsekwentnie dzielić doświadczeniami w zakresie roli ludzi i zespołów we wdrażaniu nowoczesnych technologii, ale także dzielimy się dobrymi praktykami w obszarze zarządzania i rozwoju talentów. Kluczowe wydarzenie roku 2016 to wydanie książki z dobrymi praktykami biznesowymi zatytułowanej „Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to CHODZI O LUDZI”.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Kluczowym sukcesem dla marki ASTOR była nagroda „Customer Value Leadership” w branży automatyki przemysłowej w Polsce, którą otrzymaliśmy od międzynarodowej firmy badawczej Frost & Sullivan. Cieszymy się, że nasze podejście polegające na ciągłym pytaniu klientów o to, jak się z nami współpracuje i co moglibyśmy usprawnić, zostało docenione.
Zobacz również
Inne projekty, które zrealizowaliśmy z sukcesem to m.in. przeprowadzenie zintegrowanej kampanii w tematyce zrobotyzowanego spawania, uruchomienie nowego ekosystemu internetowego (strona produktowa, e-commerce, serwis obsługi technicznej) dla marki ASTOR oraz publikację efektów II badania „Stopnia automatyzacji polskich firm”.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Kluczowe wyzwania dla nas są wprost związane z wyzwaniami naszych klientów. W roku 2016 była to zdecydowanie praca nad przygotowaniem rynku do adaptacji inicjatywy Przemysł 4.0 . W tym zakresie prowadziliśmy już wcześniej badania i w roku 2016 pojawiła się publikacja whitepaper „Przemysł 4.0 . Rewolucja już tu jest, co o niej wiesz?” Staramy się edukować klientów, jakie są zagrożenia i szanse związane z czwartą rewolucją przemysłową i jak się do niej przygotować.
Dodatkowo od 1.5 roku prowadziliśmy badanie dotyczące zagadnień rozwoju inżynierów w polskich firmach. Zdiagnozowaliśmy, że jest to obszar wymagający poprawy i po konsultacjach z wieloma menedżerami zidentyfikowaliśmy, jakie są główne bariery w rozwoju. Pozwoliło nam to na zbudowanie autorskiej koncepcji „Inżynier 4.0” , której celem jest edukowanie inżynierów w jakich dziedzinach warto się rozwijać oraz motywowanie menedżerów do otwierania tych możliwości rozwoju.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Zdecydowanie najciekawszym trendem jest Czwarta rewolucja przemysłowa, która aktualnie w zależności od kontynentu i specjalizacji ma wiele imion, np. Przemysł 4.0, Reindustrializacja, Industrial Internet of Things (IIoT), itd. Drugim ciekawym trendem, który zauważamy, jest większe zwracanie uwagi na człowieka w komunikacji. Nowe spojrzenie na rolę człowieka w biznesie widać było też w trakcie dyskusji na tegorocznym Światowym Forum Ekonomicznym w Davos.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Kondycja branży marketingowej oceniam jako dobrą. Widać bardzo mocno rozwój małych i średnich agencji, które po latach monopolu dużych agencji reklamowych, dzięki temu, że rośnie znaczenie kanałów komunikacji digital, zaczynają sobie doskonale radzić na tym polu. Widzimy, że jest to rozwojowe dla całego rynku reklamy.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Kluczowe plany na rok 2017 to praca nad zaangażowaniem całego rynku: klientów, dostawców technologii, instytucje edukacyjne, menedżerów oraz samych inżynierów w rozwój „Inżynierów 4.0”. W styczniu opublikowaliśmy kolejny dość obszerny whitepaper „Inżynierowie 4.0. (Nie)gotowi do zmian.”, w którym przedstawiamy syntezę prac badawczych i koncepcyjnych nad „Inżynierem 4.0”. Poprosiliśmy też o wskazanie przez ekspertów kierunków, w jakich powinna się ta koncepcja rozwijać. Zdecydowaliśmy się, że koncepcję udostępnimy do otoczenia w ramach licencji otwartej, tak, żeby jak najszersze grono osób mogło ją rozwijać i z niej korzystać. Widzimy, że jest to przyjmowane bardzo pozytywnie przez otoczenie rynkowe. Oczywiście cały czas pracujemy także nad poprawą doświadczenia naszych klientów.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Główne wzywania w roku 2017 to pomaganie klientom w skutecznych przygotowywaniu i wdrażaniu inicjatyw związanych z Przemysłem 4.0. Wymaga to od nas ciągłego rozwoju kompetencji oraz portfolio produktów. Kolejnym wyzwaniem jest utrzymanie bardzo dobrych relacji z rosnącą wokół firmy społecznością: klientów, partnerów, uczelni, studentów, inżynierów i menedżerów, a także lokalnych społeczności.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Trendem na rok 2017 to dalsze przenoszenie się komunikacji do kanałów cyfrowych i interaktywnych form.. Na pewno na znaczeniu zyskuje też dzielenie się naprawdę praktyczną i użyteczną wiedzą. To zawsze miało i będzie miało prawdziwe znaczenie dla odbiorcy. I oczywiście trend rozwoju „Inżynierów 4.0” …