Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
Największym motorem wzrostu naszego rynku jest branża e-commerce, przede wszystkim sklepy internetowe i ich klienci, którzy wykorzystują możliwości, jakie daje ta branża. Dlatego cieszymy się, że rok 2016 zakończyliśmy z kilkuset procentowym wzrostem widoczności DHL w koszykach klientów. Oznacza to, że konsument świadomie może podjąć decyzję o wyborze preferowanego dostawcy.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Nieustająco najwyższy poziom świadomości naszej marki, najwyższy poziom satysfakcji z naszej pracy u naszych klientów i najwyższa skłonność do poleceń naszych kurierów.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Wydarzenia, takie jak szczyt NATO w Warszawie czy Światowe Dni Młodzieży w Krakowie były dla nas największym wyzwaniem w minionym roku. Musieliśmy dotrzeć do klientów na czas, mimo utrudnień drogowych. W tamtym okresie realizowaliśmy zlecenia za pomocą specjalnie przystosowanych do tego celu rowerów E-trike. Takie rozwiązanie umożliwiło kurierom DHL Parcel szybkie dotarcie do najtrudniej dostępnych rejonów miasta.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Samochód elektryczny w logistyce i nasze nowości technologiczne – parcelkopter i bezzałogowy samochód.
Za wieloma trendami, które pojawiły się w branży kurierskiej i logistycznej stoją zmieniające się zachowania konsumentów i potrzeba wypracowywania nowych rozwiązań. Nasz region intensywnie pracuje nad rozwojem technologicznym w branży. W Niemczech DHL przeprowadził pilotaż z wykorzystaniem robota EffiBOT, czyli w pełni zautomatyzowanego wózka transportowego, który wykonuje większość prac fizycznych za osoby kompletujące zamówienia. Trwają też prace z wykorzystaniem innych robotów mobilnych – Baxtera i Sawyera, które wspierają personel i mają za zadanie zwiększyć wydajność.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Według raportu DHL „Logistics Trend Radar” sztuczna inteligencja i personalizacja odpowiadają za większość najbardziej istotnych trendów na kolejne lata. Technologie zastosowane w inteligentnych łańcuchach dostaw mogą zmienić praktycznie każdy jego etap.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bardzo wrażliwym tematem są drony i to jak one zrewolucjonizują nasz rynek i dokąd go doprowadzą. Testy, które prowadzimy w Niemczech są dosyć satysfakcjonujące, więc pewnie za jakiś czas będziemy wszyscy obserwować ruchy testowe na rynku.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Publikacje o znaczącym spadku inwestycji marketingowych w branży e-commerce w Polsce wskazują na dość powszechne postrzeganie niestabilnej sytuacji rynkowej i chęć szybkiej monetyzacji wcześniejszych inwestycji. Równocześnie to jedna z niewielu branż, która rozwija się w tempie dwucyfrowym, co oznacza grę na krótki okres w miejsce długofalowego planowania i stabilnych inwestycji. Wygląda na to, że cała branża marketingowa czeka na przestrzeń do pełnego uwolnienia środków, ale w jeszcze bardziej precyzyjnych celach – w dzisiejszych czasach to bezpośrednie wyniki sprzedaży. My, marketingowcy, z jednej strony potrzebujemy cały czas nowych pomysłów na skuteczne inwestowanie, które pozwoli na osiąganie stawianych KPI, a z drugiej wiemy, co dobrze działa i powielamy to z roku na rok.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Rok 2017 to czas na wprowadzenie jeszcze bardziej dopasowanych rozwiązań dla naszych klientów z rynku e-commerce. Elastyczna oferta dopasowana do ich potrzeb, narzędzia on-line do szybkiego procedowania zleceń i duża, efektywna sieć naszych punktów nadań i odbioru paczek DHL ParcelShop to najważniejsze plany na przyszły rok.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Bardzo dynamicznie rośniemy i naszym wyzwaniem jest ciągłe utrzymywanie obsługi klienta na najwyższym poziomie. Wiąże się to m.in. z dopasowaniem infrastruktury do ilości składanych zamówień ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej intensywnych w roku momentów dla branży kurierskiej. W minionym roku mieliśmy po raz kolejny rekordowy grudzień.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Poza skokiem technologicznym, takim jak dalsze testy dronów, parcelcoptera czy bezzałogowych samochodów planujemy rozwiązania dopasowane do wymagań klientów – komunikacja zwrotna i dostawa na warunkach klienta – tak jak chce: w ciągu dnia, wieczorem, do punktu DHL Parcelstation czy bezpośrednio do drzwi. W trakcie realizacji zlecenia oferujemy możliwość zmiany: na inny adres lub do sąsiada. Mając na uwadze rozwój w przyszłości, jesteśmy blisko ludzi już dziś, odpowiadamy na ich potrzeby związane ze zmieniającym się stylem życia i dopasowujemy się do niego.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Mamy szczęście mieć dużą bazę swoich klientów i regularnie się z nimi komunikujemy, analizując Big Data. Testujemy nowe rozwiązania komunikacyjne, ale też wykorzystujemy znane, sprawdzone metody sprzedaży.