Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
W 2016 roku wróciliśmy do korzeni. Jako kultowa marka kosmetyków na bazie masła kakaowego postanowiliśmy skupić się na dedykowanych przyszłym mamom produktach, w których masło kakaowe jest kluczowym składnikiem. Przygotowaliśmy kampanię ze znaną aktorką i ambasadorką marki, Jennifer Love Hewitt. W skrócie? Użyliśmy wszystkich możliwych narzędzi i dostępnych technologii. Oprócz kampanii w TV, działaliśmy prężenie w kinie, chociażby przy okazji Kobiecych Wieczorów Filmowych. Zaangażowaliśmy się też bardziej w działania w Internecie. Wierzymy, że gdy kobieta raz nam zaufa, szczególnie w tym trudnym czasie, pozostanie z naszą marką na dłużej
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Sukcesem okazał się nasz nowy blog akademiapalmers.pl. Dzięki sprawnej współpracy z agencją postawiliśmy blog, na którym staramy się edukować i po ludzku odpowiadać na pytania kobiet, z którymi spotykamy się na co dzień. Z jednej strony dostarczamy naszym czytelniczkom treści przygotowane przez ekspertów, z którymi nawiązaliśmy współpracę (na przykład przez położne czy dermatologów). Nasi specjaliści przygotowują artykuły na tematy, które nurtują większość kobiet, również na tematy tabu, jak np. plastyka narządów rodnych. Z drugiej strony dostarczamy treści typowo lifestylowe, czego przykładem jest błyskawicznie rozwijający się dział palmersvibes. Po co te wszystkie działania? Bycie blisko kobiet jest dla nas czymś najważniejszym. Tego rodzaju blog, to dość innowacyjne narzędzie w naszej branży, ale już widzimy, jak bardzo jest skuteczne.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Każdorazowo wyzwaniem są dla nas nowe projekty, szczególnie te, które powstają dynamicznie, wymagają od nas dużego zaangażowania oraz dbałości o wysoki poziom realizacji.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Najciekawszy trend, to ten związany z coraz większą popularnością wysokiej jakości składników naturalnych. Hitem tego lata okazał się zdecydowanie kokos oraz inne składniki naturalne. Byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tuż po wakacyjnej premierze naszych nowości – masełka i olejku kokosowego. Jedynie utwierdziliśmy się w przekonaniu, że naturalne składniki to pożądana wartość kosmetyku. Ostatnie lata stanowiły budowanie świadomości wśród konsumentów. Obecnie obserwujemy, z jak dużą świadomością wybierają produkty, bacznie przyglądając się etykietom. Dlatego też, nasza marka kładzie wielki nacisk na jakość składników. Od początku jesteśmy firmą odpowiedzialną – składniki pozyskujemy w sposób zrównoważony, a nasze nowości nie zawierają parabenów, ftalanów, oleju mineralnego, glutenu i barwników.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Sądzimy, że kondycja branży jest dobra. Wskazuje na to chociażby fakt, jak jest wiele innowacyjnych pomysłów wdrażanych przez agencje z efektywnym wykorzystaniem budżetu czy też stawianie na kreację i odpowiednie wykorzystanie mediów. W związku z tym, że około 7 godzin dziennie spędzamy w Internecie, specjaliści wiedzą też o potencjale Internetu. Marketing on-line będzie grał główną rolę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Z początkiem roku wprowadzamy nową linię do pielęgnacji twarzy. Zmieniamy szatę graficzną opakowań. Produkty w Australii bardzo dobrze zostały przyjęte i otrzymują już nagrody. Jako wyłączny dystrybutor amerykańskiej marki Palmer’s staramy się myśleć „outside the box”. Zamierzamy niekonwencjonalnie podchodzić do dostępnych narzędzi i nowych technologii, by jak najszerzej docierać do naszych konsumentów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Wyzwaniem dla nas jest pogłębianie więzi między marką a naszymi klientkami. Chcemy pokazać, że oprócz kultowych kosmetyków dedykowanych przyszłym mamom, oferujemy kosmetyki przeznaczone do codziennej pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów. Ciągle się rozwijamy i chcemy dotrzeć do młodszych użytkowników. Podczas lata przez tydzień relacjonowaliśmy wyjazd do Barcelony. Przemierzaliśmy jej najskrytsze zakamarki, lokując produkty Palmer’s w miejscach kojarzonych z tym rejonem Hiszpanii (m.in. Park Guella). Hasłem bezkosztowej kampanii było #walkwithus, mieliśmy pokaźne grono oglądających. Będziemy wspierać się nadal Instagramem, który rośnie w siłę. Zależy nam na organicznych, wartościowych użytkownikach i chcemy ich doceniać.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Trendem w branży będzie zdecydowanie Marketing 3.0. Stawiamy przede wszystkim na nowe technologie – przewidujemy, że Internet rzeczy będzie jednym z najważniejszych trendów nadchodzącego roku.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Nie planujemy dokonywać większych zmian w kwestii budżetu. Co do wykorzystania poszczególnych kanałów, będziemy rzecz jasna podążać za naszymi konsumentkami, śledzić ich zachowania, reagować i optymalizować budżet na bieżąco. Najważniejszy będzie dla nas jakościowy content i umiejętność zaangażowania odbiorcy.