Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Wysokiej jakości spersonalizowany, wartościowy kontent i adekwatna komunikacja z naszymi uczestnikami to dwa główne wyzwania procesu przekształcania osoby instalującej aplikację w lojalnego użytkownika. Oczywiście, przy założeniu, że dostarczany produkt jest dostatecznie dobry. Te wyzwania adresują bardziej ogólny problem, z którym musi zmierzyć się każdy marketer w kanale mobilnym – oportunistyczność użytkowników mobile.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
PAYBACK zauważył trend mobilny w 2009 roku, a pierwsze wersje aplikacji opublikował w sklepach już w 2011 roku. Marketing w aplikacjach jest tylko jednym z elementów tego trendu – raczej należy myśleć o marketingu w całym kanale mobilnym, którego konsumpcja rośnie gwałtownie rok do roku. Mobile Marketing Magazine prognozuje, że jeszcze w tym roku wydatki na reklamę w kanale mobilnym będą stanowiły około 50% wszystkich wydatków na reklamę cyfrową.
Zobacz również
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Realizacja kampanii marketingowej w kanale mobilnym jest mniej efektywna niż realizacja kampanii w kanale webowym o podobnym budżecie. W kanale tym dostępnych jest też zdecydowanie mniej narzędzi ułatwiających pracę marketerom. Ale marketing w aplikacjach to nie tylko elementy kampanijne, ale również budowanie relacji z użytkownikiem. Przyznajemy, że marketing mobilny jest trudniejszy niż ten webowy.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Z perspektywy kanału mobilnego – mamy zamiar zwiększyć stickness ratio do poziomu, w którym użytkownicy powracają do naszej aplikacji minimum raz dziennie. Dodatkowo, planujemy budowanie zasięgu i zwiększenie dostępnych w kanale mobile produktów. Nasze działania nie koncentrują się wyłącznie na aplikacji mobilnej, ale na szeroko pojętym kanale mobilnym. Kładziemy nacisk na testowanie nowych modeli biznesowych wykorzystujących kanał mobilny i innowacyjne rozwiązania, które chcemy budować wspólnie z naszymi partnerami.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Prognozujemy, że trend mobilny nie będzie związany wyłącznie z aplikacjami. Już teraz obserwujemy rosnące zainteresowanie innymi formami mobilności i kontaktu z użytkownikami, jak np. wearables czy konwersacyjne interfejsy użytkownika. Na rynku lokalnym możemy spodziewać się testowania innowacyjnych rozwiązań, ale również wygaszania nieudanych projektów mobilnych i większą troskę o zapewnienie jakości w kanale mobilnym poprzez poprawę użyteczności czy walidację propozycji wartości. Z perspektywy technologii uważnie przyglądamy się trendom AR, VR, geo-fencingowi czy konwersacyjnym interfejsom użytkownika, które otwierają przed marketerami nowe możliwości. Zaprzęgnięcie tych trendów do działań marketingowych ma na celu zaprojektowanie takich interakcji w naszym kanale mobilnym, aby oferowane przez nas narzędzia stały się wręcz niezastąpionym towarzyszem, czy to przy codziennych drobnych zakupach, czy to przy wyborze produktów i poszukiwaniu nowych marek. Szukamy rozwiązań, które wprowadzają elementy amplifikujące zaangażowanie i uatrakcyjniające tak rutynowe – zdawałoby się – czynności jak codzienne zakupy. Celem nadrzędnym jest jednak zbudowanie wysokiej jakości relacji z klientem.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >
Słuchaj podcastu NowyMarketing