Najważniejsze wydarzenia dla Państwa marki w 2016 roku?
Najważniejszym wydarzeniem dla firmy ROCKWOOL w Polsce w 2016 roku było otwarcie najnowocześniejszej na świecie linii do produkcji wełny skalnej, w naszej fabryce w Cigacicach pod Zieloną Górą. Inwestycja warta 330 mln złotych pozwoliła nam na uzyskanie lepszych parametrów jakościowych produktów, większą wydajność i wpłynęła także na jeszcze lepszą ochronę środowiska. Ważnym wydarzeniem z perspektywy marki była także kontynuacja naszej szerokiej kampanii reklamowej pod hasłem „Wybierz dobrze. Wybierz ROCKWOOL” – kampania od 3 lat z powodzeniem jest obecna we wszystkich kanałach medialnych w Polsce, co znacząco wpływa na rozpoznawalność marki ROCKWOOL. W 2016 roku kampanią został dodatkowo objęty rynek czeski.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku?
Za największy sukces w 2016 roku uważamy wzrost pozycji ROCKWOOL na rynku, mierzony różnymi wskaźnikami – m.in. zwiększyły się rozpoznawalność oraz preferencja wobec marki. Za duży sukces uważamy także wprowadzenie, jako pierwsi w branży budowlanej, projektu opartego o mechanizmy grywalizacji. W 2016 roku debiut miała nasza platforma dla dystrybutorów – opierając się na mechanizmach gry motywuje ona do zakupu produktów ROCKWOOL oraz pogłębiania wiedzy na temat oferowanych przez nas rozwiązań i produktów. Tego rodzaju działania to nowy sposób prowadzenia akcji marketingowych, bardziej angażujący, motywujący i przede wszystkim całkowicie nieznany i nowy w naszym segmencie.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku?
W 2016 roku ROCKWOOL stanął przed kilkoma ważnymi wyzwaniami, które tylko zmotywowały nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Jednym z nich było utrzymanie pozycji w czołówce na rynku, który wciąż dynamicznie się zmienia. Wymaga to od nas wyprzedzania obecnych oczekiwań Klientów i często bycia pionierami na rynku. W ROCKWOOL, zgodnie z naszą strategią, nie chcemy jedynie sprawnie podążać za branżą – chcemy ją aktywnie kreować i mieć wpływ na standardy w niej obecne. Stawiamy na szeroko rozumiane innowacje – od wspomnianej już linii produkcyjnej, aż do innowacyjnego podejścia do marketingu. 2016 rok to także wprowadzenie pionierskich na rynku budowlanym aktywności z obszaru digital marketingu. Kompletnie odświeżyliśmy nasz serwis internetowy, który stał się bardziej intuicyjny oraz przyjazny użytkownikom. Stanowi także doskonałą bazę wiedzy zarówno dla wykonawców, inwestorów indywidualnych, jak i architektów i projektantów – wszystko w przejrzystej i dostępnej formie. Wprowadziliśmy na stronie także interaktywnego doradcę w postaci chatu online – dzięki czemu kontakt z ROCKWOOL będzie jeszcze bardziej ułatwiony. Takie elementy dostępne byłby dotychczas w segmencie B2C, a nie w branży materiałów budowlanych B2B.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku?
Ciekawym trendem w 2016 roku był dla nas znaczący wzrost świadomości Polaków na temat efektywności energetycznej i bezpieczeństwa pożarowego budynków. Są to dla nas istotne i bardzo budujące sygnały. ROCKWOOL już od wielu lat prowadzi rozmaite działania edukacyjne – skierowane do inwestorów indywidualnych, wykonawców, architektów, studentów – mające na celu propagowanie idei efektywności energetycznej. Polacy coraz częściej dostrzegają, że to nie jest pusta idea, tylko idą za tym realne dla nich korzyści – jak znacznie niższe koszty utrzymania domu, przede wszystkim ogrzewania. Bezpieczeństwo pożarowe to kolejny bliski nam temat – w związku z wymaganymi przepisami coraz większymi grubościami stosowanych ociepleń w budynkach, kluczowe staje się, aby było one niepalne i nie zagrażały bezpieczeństwu mieszkańców. Widzimy, że coraz więcej osób dostrzega tę kwestię – wciąż rośnie świadomość.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Kondycja branży marketingowej w Polsce mogłaby być lepsza – za coraz większą liczbą dostawców i dostępnych na rynku rozwiązań niekoniecznie idzie wyższa jakość, a wręcz przeciwnie można mieć nieraz wrażenie, że branża idzie w ilość, nie jakość. Podobnie jest z cenami na rynku – wyższa cena niekoniecznie idzie w parze z satysfakcjonującym poziomem usługi. Trudno znaleźć usługi na najwyższym poziomie – dotyczy to różnych obszarów operacyjnych. Zauważamy również, że zdarza się że agencje nie do końca potrafią zrozumieć sytuację danej branży i oczekiwania Klientów, próbując automatycznie kopiować rozwiązania, które sprawdziły się w innych branżach.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
W 2017 roku planujemy dalsze zwiększanie efektywności naszych działań – skierowanych do wszystkich grup docelowych. Zależy nam na tym, aby wszystkie działania były kompleksowe i aby dostosowywać wprowadzane rozwiązania i komunikaty do specyfiki danej grupy – jej potrzeb i oczekiwań. To będzie rok, w którym ROCKWOOL w całym regionie CEE będzie kładł jeszcze większy nacisk na wykorzystanie innowacyjnych narzędzi i aktywności z obszaru digital marketingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing