Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Krokiem milowym w rozwoju marki była nasza rezygnacja z pracy etatowej dla innych firm. Wielu przedsiębiorców przechodziło przez etap łączenia pracy u kogoś z prowadzeniem własnego biznesu i potwierdzi, jak ciężko wybrać odpowiedni moment na ten krok. Ta decyzja potwierdza bardzo stabilną pozycję marki na rynku oraz dalszy potencjał jej rozwoju.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Rok 2017 był dla napo gloves rokiem zagranicznej ekspansji, dlatego też miarą sukcesu jest obecność marki w 7 zagranicznych państwach: USA, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Holandia, Belgia oraz Estonia. Są to rynki, na których klienci mogą spotkać produkty napo gloves nie tylko w kanałach online, ale także offline. Obecność marki na rynkach zagranicznych potwierdza postawioną przez nas tezę, że nasz produkt ma globalny charakter z dużym potencjałem sprzedażowym za granicą. Otwiera to wiele możliwości w zakresie internacjonalizacji na najbliższe lata.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Największym wyzwaniem była automatyzacja i outsourcing procesów operacyjnych. Do końca 2016 roku wszystkie prace wykonywaliśmy samodzielnie, przez co nie mogliśmy koncentrować się na rozwoju sprzedaży. Oddelegowanie do wyspecjalizowanych firm takich obszarów jak logistyka czy pozycjonowanie pozwoliło na skupienie się na ważnych dla rozwoju przedsiębiorstwa działaniach. Decyzja o outsourcingu była dla nas dużym wyzwaniem, bowiem nie tylko wiązała się m.in. z dopasowaniem i zintegrowaniem systemów informatycznych, ale przede wszystkim ze zmianą przekonania, że sami robimy wszystko najlepiej.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Najciekawsze trendy dla naszej marki obserwujemy przez pryzmat zachowań klientów, dokonujących zakupów online. W naszych obserwacjach dominującym trendem jest rosnąca rola zakupów mobile. Skala tego zjawiska jest na tyle duża i postępująca, że zdecydowaliśmy się na prace optymalizacyjne strony polepszającej proces zakupowy na urządzeniach mobilnych, szczególnie końcowy etap, jakim jest checkout.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Konkurencja marketingowa w Polsce jest zacięta i wymaga nieszablonowego myślenia. Duże marki chętnie angażują influencerów do kampanii reklamowych, które są bardzo kreatywne i generują duże zasięgi. Takie oryginalne podejście do marketingu ma odzwierciedlenie także w kampaniach mniejszych marek, jakie prześcigają się w innowacyjnych akcjach angażujących klientów. Aktywności te są uzupełnione skutecznymi działaniami performance marketingowymi, które pozwalają na osiągniecie celów sprzedażowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
W 2018 roku planujemy kontynuowanie strategii internacjonalizacji, koncentrując się na optymalizacji procesów na kluczowych rynkach zagranicznych. Szczególnie istotne będzie skrócenie czasu dostawy i wymiany produktów dla klientów sklepu internetowego. Ponadto intensywnie pracujemy nad ciągłym doskonaleniem oferty produktowej, szczególnie kategorii rękawiczek motoryzacyjnych, która pozwala w dużym stopniu ograniczyć sezonowość naszego biznesu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Wprowadzenie technologii napoSPY, która pozwoli na odnalezienie zagubionych rękawiczek napo gloves. Produkt zaprezentujemy w pierwszym kwartale 2018 roku za pośrednictwem kampanii crowdfundingowej na platformie Kickstarter o międzynarodowym zasięgu. Od powodzenia kampanii będzie zależała strategia wdrożenia produktu do sprzedaży. Wierzymy w to, że dzięki kampanii uda się zwiększyć świadomość marki na rynkach zagranicznych, szczególnie na rynku amerykańskim.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Jednym z ważniejszych trendów 2018 roku będzie wzrost zjawiska ROPO. Rozwój technologii pozwala na zmniejszenia ryzyka zakupów online, czy to poprzez coraz łatwiejszy proces zakupowy z bardzo szybką dostawą, czy rozwiązania pozwalające na wirtualne przymierzanie produktów. Firmy nieprzerwanie poszukują rozwiązań, które mogą być adaptowane do współczesnych zachowań konsumenckich.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Nie planujemy znaczących zmian w strukturze budżetu, koncentrując się w dalszym ciągu na działaniach online.
O rozmówcach:
Martin Soboń, Co-founder napo gloves
Filip Jaraczewski, Co-founder napo gloves